Diabetes

טיפול ב-Diacerein עשוי לשפר איזון גלוקוז במטופלים עם סכרת סוג 2 אשר טרם טופלו בתרופות (מתוך Diabetes Care)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Diabetes Care עולה כי טיפול ב-Diacerein (תרופה מקבוצת NSAIDs ) עשוי להגביר הפרשת אינסולין ולשפר איזון גלוקוז במטופלים עם סכרת סוג 2 שטרם טופלו תרופתית.

במחקר אקראי, כפול-סמיות, מבוקר-פלצבו זה השתתפו 40 מטופלים עם סכרת סוג 2, אשר טרם טופלו בתרופות. מחצית מהמטופלים טופלו ב-Diacerein (דיאתרים) במינון של 50 מ”ג פעם ביום במשך 15 ימים ובהמשך פעמיים ביום במשך 45 ימים נוספים. שאר המטופלים קיבלו פלצבו. החוקרים עקבו אחר הפרופיל המטבולי של המטופלים בתחילת המחקר ולאחר חודשיים.

החוקרים מצאו כי לאחר טיפול ב-Diacerein (יחסית לערך ההתחלתי) קיימת עליה מובהקת בהפרשת האינסולין הראשון (102 פיקומולליטר לעומת 130 פיקומולליטר, P<0.01 ), באינסולין המאוחר (219 פיקומולליטר לעומת 280 פיקומולליטר, P<0.01 ), ובאינסולין הכולל (178 פיקומולליטר לעומת 216 פיקומולליטר, P<0.01 ) ללא שינוי ברגישות לאינסולין. כמו כן, מצאו החוקרים ירידה מובהקת ברמת גלוקוז בצום לאחר הטיפול (ירידה מ-7.9 מילימולליטר ל-6.8 מילימולליטר, P<0.01 ), וכן ברמת HbA1C (ירידה מ-8.3% ל-7.0%, P<0.001 ). בקבוצת הפלצבו לא נצפו הבדלים משמעותיים בין הערכים בתחילת המחקר לבין הערכים לאחר חודשיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר טיפול של חודשיים ב-Diacerein במטופלים עם סכרת סוג 2 שטרם טופלו תרופתית, נצפתה עליה בהפרשת אינסולין ושיפור באיזון הגלוקוז.

Diabetes Care, May 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה