Diabetes

הנחיות חדשות לטיפול בסוכרת שמות דגש על תכניות טיפול מותאם אישית (מתוך הכנס השנתי ה-20 של ה-American Association of Clinical Endocrinology)

איגוד ה-American Association of Clinical Endocrinology פרסם הנחיות חדשות לפיתוח תוכניות טיפול מקיפות המיועדות לחולים עם סוכרת מסוג 1 ומסוג 2. ההנחיות פותחו ע”י פאנל שכלל 23 מהמומחים המובילים בתחום הסוכרת במדינה.

ההנחיות שמות דגש על חשיבות קביעת תכנית טיפול המונעת אירועי היפוגליקמיה, המהווה כיום חשש משמעותי בחולי סוכרת רבים. ההשלכות עבור הרופא, כמו גם הנתונים החדשים אודות רמות סוכר נמוכות בחולי סוכרת, נידונו במהלך הכנס השנתי ה-20 של ה-American Association of Clinical Endocrinology.

ההנחיות מדגישות את הגישה האישית לאיזון סוכרת והשגת יעדי רמות סוכר בדם עם תכנית טיפול הלוקחת בחשבון את גורמי הסיכון של החולים לסיבוכים, מחלות רקע ומצב פסיכולוגי, חברתי וכלכלי. למרות שהקווים המנחים ממליצים על יעד רמות סוכר בדם של רמת HbA1c מתחת ל-6.5%, במידה וניתן להשיג יעד זה בבטחה, על תכנית הטיפול לקחת בחשבון את הסיכון של החולה לפתח היפוגליקמיה חמורה.

ההנחיות החדשות מספקות גם מידע אודות השימוש ההולם בטכנולוגיות דוגמת משאבות אינסולין וניטור רציף של רמות הסוכר בדם, כמו גם טיפול שאינם בולטים בעיניי הרופאים המטפלים, דוגמת הפרעות שינה ונשימה ודיכאון.

המומחים מסבירים כי חשוב שהרופאים המטפלים לא יתמקדו רק בהיפרגליקמיה בחולי סוכרת, אלא גם בגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. ההנחיות החדשות מספקות מענה עדכני ומבוסס-ראיות לשאלות קליניות בחיי היומיום.

לפי ה-AACE, מומלצת הדרכה מקיפה אודות הרגלי חיים המתאימים לחולי סוכרת בעת האבחנה, כמו גם לאורך תקופת המחלה. יש לדון עם חולים במצב קדם-סוכרתי וחולי סוכרת אודות חשיבות טיפול תזונתי, פעילות גופנית, הימנעות ממוצרי טבק ושינה באיכות וכמות ראויה.

מתוך הכנס השנתי ה-20 של ה-American Association of Clinical Endocrinology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה