Diabetes

השוואה בין טיפול שבועי וטיפול יומי ב-Exenatide לאיזון רמות הסוכר בחולי סוכרת (J Clin Endocrinol Metab)

איזון רמות הסוכר בדם ושיעור הבחילות היו טובים יותר בחולי סוכרת מסוג 2 כאשר ניתן טיפול ב- Exenatide (ביאטה) אחת לשבוע, במקום פעמיים ביום, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מאי של כתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

החוקרים מסבירים וכותבים כי פורמולה בשחרור-ממושך של Exenatide, הניתנת פעם בשבוע, נבחנת ע”י רשויות הבקרה.

במחקר הנוכחי נכללו 252 חולי סוכרת מסוג 2 שחולקו באקראי לטיפול ב- Exenatide בשחרור-ממושך במינון 2 מ”ג, שניתן פעם בשבוע, למשך 24 שבועות, או לטיפול ב- Exenatide במינון 5 מיקרוגרם, שניתן פעמיים ביום, למשך ארבעה שבועות ולאחריו מינון של 10 מיקרוגרם, שניתן פעמיים ביום, למשך 20 שבועות. המשתתפים הזריקו לעצמם את הטיפול לאחר הכשרה מתאימה.

בתחילת המחקר, רמת HbA1c הממוצעת עמדה על 8.4% ורמת הסוכר בצום עמדה על 171 מ”ג לד”ל. לאחר 24 שבועות, השינוי הממוצע ברמת HbA1c היה גדול יותר משמעותית עם טיפול שבועי ב- Exenatide (1.6%-) בהשוואה לטיפול ב- Exenatide פעמיים ביום (0.9%-). בדומה, השינויים המקבילים ברמות הסוכר בצום עמדו על 35- מ”ג לד”ל לעומת 12- מ”ג לד”ל.

בשתי הקבוצות חלה ירידה במשקל הגוף הממוצע (2.3- ק”ג ו-1.4- ק”ג עם טיפול שבועי או דו-יומי, בהתאמה) הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מציינים כי בחילות היו תופעת הלוואי הנפוצה ביותר, עם שכיחות של 14% מהחולים תחת טיפול שבועי ב- Exenatide , בהשוואה ל-35% עם טיפול דו-יומי.

לא תועדו אירועים של היפוגליקמיה חמורה, ו-9 מבין 75 החולים שטופלו בו-זמנית בסולפונילאוריאה פיתחו היפוגליקמיה קלה חמישה חולים תחת טיפול שבועי וארבעה חולים תחת טיפול דו-יומי.

החוקרים מציינים כי מאחר שמדובר במחקר בתווית-פתוחה, ייתכן והייתה השפעה על ציפיות החולים והתנהגותם. עם זאת, הם מסכמים כי טיפול רציף באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עם Exenatide בשחרור-ממושך, שניתן פעם בשבוע, הביא לאיזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם, עם שכיחות נמוכה יותר של בחילות, בהשוואה ל- Exenatide שניתן פעמיים ביום, בחולים עם סוכרת מסוג 2.

J Clin Endocrinol Metab. Posted online February 9, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה