Diabetes

הנחיות ה-ACP אינן תומכות בטיפול אינטנסיבי באינסולין (Ann Intern Med)

איגוד ה-ACP (American College of Physicians) פרסם הנחיות חדשות לאיזון רמות הסוכר בחולים מאושפזים ויצא כנגד טיפול אינטנסיבי באינסולין. ההנחיות מבוססות על סקירה סיסטמית, שבסופה נקבע כי אין עדויות עקביות לפיהן טיפול אינטנסיבי באינסולין המכוון להביא לאיזון הדוק של רמות הסוכר, בהשוואה לאיזון פחות הדוק של רמות הסוכר, הביא לשיפור התוצאות בחולים מאושפזים. יתרה מזאת, טיפול אינטנסיבי באינסולין מלווה בסיכון מוגבר להיפוגליקמיה חמורה.

ההנחיות יוצאות כנגד טיפול אינטנסיבי באינסולין במקום איזון קונבנציונאלי של רמות הסוכר בחולים ב-SICU/MICU, בין אם חולים בסוכרת או לאו. לסיום, ההנחיות ממליצות על ערכי מטרה של רמות סוכר בדם בטווח 140-200 מ”ג לד”ל במידה וניתן טיפול באינסולין לחולים ב-SICU/MICU.

מטה האנליזה כללה 21 מחקרים ומצאה כי אין תועלת לטיפול אינטנסיבי באינסולין בשיעורי התמותה בטווח הקצר, בשיעורי התמותה בטווח הארוך,  בשיעור הזיהומים, במשך האשפוז, או בצורך בטיפול כלייתי חליפי. יתרה מזאת, טיפול אינטנסיבי באינסולין בעליה של פי שש בסיכון להיפוגליקמיה חמורה.

לסיכום, הנחיות ה-ACP אינן תומכות בטיפול אינטנסיבי באינסולין לאיזון הדוק של רמות הסוכר בדם בחולים ביחידות טיפול נמרץ. ההנחיות תומכות בערכי מטרה של רמות הסוכר בדם בטווח בין 140-200 מ”ג לד”ל במידה וניתן טיפול באינסולין לחולים ביחידות טיפול נמרץ.

Ann Intern Med. 2011;154:260-267, 268-282

לידיעה במדסקייפ


הערת מערכת:


אתם מוזמנים לאתר האקדמיה לסוכרת באיגוד הפנימי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה