Diabetes

הסיכון לזיהומים עקב טיפול במעכבי DPP-4 (מתוך Diabetes Care)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-Diabetes Care עולה כי תרופות ממשפחת מעכבי DPP-4 מלווות בשכיחות מוגברת של זיהומים, בעיקר זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, בהשוואה לטיפולים תרופתיים אחרים נגד סוכרת.

מעכבי DPP-4 (Dipeptidyl Peptidase-4) מביאים לאינאקטיבציה של הורמוני אינקרטין אך משפיעים גם על מערכות אחרות בגוף, כולל השפעה על מערכת החיסון, שעשויה להוביל לסיכון מוגבר לזיהומים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין טיפול בתרופות אלו ובין הדיווחים אודות זיהומים.

המדגם הבסיסי כלל תופעות לוואי לתרופות לטיפול בסוכרת. קבוצת המקרים כללה תופעות לוואי של הטיפול התרופתי שכללו זיהומים, בהתאם לסיווג MedDRA (Medical Dictionary for Regulatory Activities). כל יתר תופעות הלוואי שימשו כביקורות.

החוקרים מדווחים על 305,415 מקרים חשודים של תופעות לוואי עקב טיפול בתרופות נגד סוכרת ב-106,469 דיווחי מקרים, מהם 8083 שכללו טיפול מונותרפי במעכבי DPP-4. בסה”כ, שכיחות הזיהומים הייתה גבוהה יותר בחולים שטופלו במעכבי DPP-4 בהשוואה לאלו שטופלו בביגוונידים (OR = 2.3,  95% CI = 1.9-2.7).

החוקרים מדווחים על קשר בין דיווחים אודות זיהומים בדרכי הנשימה העליונות (12.3) ובין טיפול במעכבי DPP-4.

החוקרים כותבים כי הממצאים מצביעים על שכיחות מוגברת של זיהומים, בפרט זיהומים בדרכי נשימה עליונות, בקרב מטופלים בתרופות ממשפחת מעכבי DPP-4, בהשוואה לטיפולים בתרופות אחרות לסוכרת. עם זאת, הם מכירים במגבלות מערכות הדיווח הקיימות וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Diabetes Care 2011; 34: 369-374

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה