Diabetes

מטפורמין מפחית תמותה בחולים עם אי-ספיקת לב וסוכרת מסוג 2 (American Journal of Cardiology)

במאמר חדש שפורסם ב-American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים כי תתכן תועלת במתן מטפורמין לטיפול בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית וסוכרת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הטיפול במטפורמין בחולים עם סוכרת ואי-ספיקת לב, במדגם גדול ומבוסס-אוכלוסייה. החוקרים זיהו ממאגר המרשמים לטיפול בסקוטלנד את החולים שקיבלו טיפול פומי לטיפול בסוכרת, אך לא טופלו באינסולין. זוהו 422 חולים: 68 מהם קיבלו טיפול מונותרפי במטפורמין, 217 טופלו בתכשירים ממשפחת סולפונילאוריאה בלבד ו-137 חולים קיבלו טיפול משולב בשני אלו.

מהתוצאות עולה כי מספר מקרי התמותה בקרב המטופלים במטפורמין, בלבד או בשילוב עם סולפונילאוריאה, היה נמוך יותר, בהשוואה למספר מקרי התמותה בקרב המטופלים בסולפונילאוריאה בלבד, לאחר שנה אחת (0.59,  95% CI = 0.36-0.96) ובמהלך מעקב ארוך-טווח (0.67,  95% CI = 0.51-0.88). החוקרים סיכמו כי הממצא העיקרי העולה מהמחקר הוא כי בקרב חולים עם סוכרת ואי-ספיקת לב שטופלו במטפורמין, בלבד או בשילוב עם סולפונילאוריאה, תועד סיכון נמוך משמעותית לתמותה מכל-סיבה במהלך שנה אחת ובמעקב ארוך טווח, בהשוואה לאלו שטופלו בסולפונילאוריאה בלבד.

הממצאים נותרים על כנם גם לאחר תקנון מלא לערפלנים אפשריים שונים.

American Journal of Cardiology 2010; 106 (7): 1006-1010

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה