Diabetes

האם למשקל הגוף השפעה על תוצאות הטיפול בזיהום עורי ב-MRSA? (מתוך הכנס השנתי ה-50 של ICAAC)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכנס השנתי ה-50 של Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy עולה כי למשקל הגוף אין השפעה על התוצאות הקליניות והמיקרוביולוגיות של הטיפול בזיהומי cSSSI (Complicated Skin and Skin-Structure Infections) על-רקע חיידק MRSA (Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus).

הבדלים פיזיולוגיים בחולים שמנים עשויים להשפיע על תהליכים מטבוליים ונפח פיזור אנטיביוטיקות. לפיכך, החוקרים השוו את ההשפעה של משקל הגוף על התוצאות הקליניות והמיקרוביולוגיות ופרופיל תופעות הלוואי של Linezolid ו-Vancomycin בטיפול ב-cSSSI על-רקע MRSA ובחנו אם נדרש מינון מותאם למשקל.

הנתונים נאספו משלושה מחקרים פרוספקטיביים, אקראיים, רב-מרכזיים, בשלב 3b/4, שכללו 1,033 חולים. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב-Linezolid (514 חלים) במינון 600 מ”ג כל 12 שעות, או טיפול תוך-ורידי ב-Vancomycin (519 חולים) במינון 1 גרם או 15 מ”ג לק”ג (התאמת מינון לפי פינוי קריאטינין) כל 12 שעות, למשך 7-28 ימים.

המשתתפים סווגו לקטגוריות משקל בהתאם לדרגת ההשמנה: מעל 96 ק”ג (Q4), בטווח 79-95 ק”ג (Q3), בטווח 67-78 ק”ג (Q2) ומתחת ל-67 ק”ג (Q1). חולים ששקלו מעל 159 ק”ג לא נכללו במחקר. בשתי קבוצות הטיפול המאפיינים הדמוגרפים ומחלות הרקע היו דומות בארבע קבוצות המשקל.

הצלחה קלינית הוגדרה כהיעלמות סימנים ותסמינים קליניים לזיהום. הצלחה מיקרוביולוגית הוגדרה בנוכחות תרבית MRSA שלילית.

תופעות הלוואי עלו בקנה אחד עם התופעות הידועות מפרופיל הבטיחות של Linezolid ו-Vancomycin.

שיעורי ההצלחה הקלינית היו גבוהים יותר משמעותית בקרב חולים שטופלו ב-Linezolid, בהשוואה ל-Vancomycin, בקבוצת המשקל הגבוהה ביותר, אך לא היו שונים משמעותית ביתר קבוצות המשקל (88% עם Linezolid ו-73% עם Vancomycin בקבוצה Q4 (p<0.01)).

שיעורי הצלחה מיקרוביולוגית היו גבוהים יותר משמעותית בקרב חולים שטופלו ב-Linezolid בקטגוריה Q4 ו-Q3, אך לא בקבוצות המשקל Q2 או Q1 (71% עם Linezolid, 58% עם Vancomycin בקבוצה Q4 (p=0.04),  76% עם Linezolid, 64% עם Vancomycin (p=0.04) בקבוצת משקל Q3).

החוקרים מסכמים וכותבים כי Linezolid אינו דורש התאמת מינון לפי משקל בטיפול בזיהומי cSSSI על-רקע MRSA. עם זאת, דרושים נתונים נוספים במטרה לקבוע את ההשפעה הקלינית של משתנים אחרים, דוגמת סוכרת ומין, וההשפעה הקלינית בחולים במשקל של מעל 159 ק”ג.

מתוך כנס 50th Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy (ICAAC)

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה