Diabetes

התועלת בהוספת Candesartan ל-Amlodipine בטיפול ביתר לחץ דם בחולים עם מחלת עורקים כליליים (מתוך Am J Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש מיפן, שפורסמו ב-American Journal of Cardiology עולה כי שיעורי MACE (Major Cardiovascular Events) נמוכים יותר בחולים עם יתר לחץ דם ומחלת לב כלילית, המטופלים ב-Amlodipine (נורווסק) כאשר משלבים את הטיפול עם Candesartan (אטאקנד).

החוקרים ערכו מחקר אקראי שכלל 2049 חולים עם יתר לחץ דם ומחלת עורקים כליליים מאושרת באנגיוגרפיה. תת-קבוצה של 388 חולים טופלו ב-Amlodipine בתחילת המחקר; 170 מהם חולקו לטיפול ב- Candesartan, 218 קיבלו טיפול סטנדרטי שאינו כולל תרופה ממשפחת ARB (Angiotensin Receptor Blocker).

במהלך 4.3 שנות מעקב, שיעור MACE (תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי לא-פטאלי, אנגינה לא-יציבה, אי-ספיקת לב או שבץ) עמד על 21.8% (37 חולים) בקבוצת המטופלים ב- Candesartan ו-Amlodipine, ועל 32.1% (70 חולים) בקבוצת הביקורת.

יחס הסיכון ל-MACE עם הוספת Candesartan בהשוואה לקבוצת הביקורת עמד על 0.61 (p=0.015).

המרכיב הנפוץ ביותר ביעד הסיום העיקרי, אנגינה פקטוריס לא-יציבה הדורשת אשפוז, היה פחות נפוץ בקבוצת המטופלים ב- Candesartan ו-Amlodipine (11.2% לעומת 21.6%, HR = 0.48,  p=0.007).

החוקרים מציינים כי רבים מבין המשתתפים בקבוצת הביקורת נטלו תרופות ממשפחת מעכבי ACE (Angiotensin Converting Enzyme), ולכן ייתכן כי הממצאים מעידים על הבדלים בין שילוב ARB ו-Amlodipine ובין מעכב ACE ו-Amlodipine. עם זאת, לא ניתן לקבוע אם התועלת נכונה לכל משפחת התרופות מקבוצת ARB, או ספציפית ל- Candesartan.

Am J Cardiol. Posted online August 2, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה