Diabetes

הפרעה קלה בתפקודי בלוטת התריס מעלה את הסיכון להיפרדות שלייה (Obstet Gynecol)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת אוגוסט של Obstetrics & Gynecology עולה כי הפרעה קלה בתפקודי בלוטת התריס מעלה את הסיכון של נשים הרות להיפרדות שליה.

לדברי החוקרים, השכיחות של היפרדות שליה בנשים הרות הייתה גבוהה פי שלוש בנוכחות נוגדנים כנגד TPO (Thyroid Peroxidase), בהשוואה לנשים ללא נוגדנים אלו (1% לעומת 0.3%).

החוקרים בחנו את הנתונים מ-17,298 דגימות דם מנשים הרות, עם תפקוד תקין למראית עין של בלוטת התריס, ומצאו נוגדנים כנגד TPO ב-1012 נשים (6%).

מבין 10 הנשים עם נוגדנים כנגד TPO והיפרדות שליה, שבעה היו בעלות תפקוד תקין של בלוטת התריס, עם רמות תקינות של תירוטרופין ותירוקסין חופשי.

ממצאים אלו מצטרפים למחקרים דומים בנושא, ומסייעים בהבנת החשיבות של הפרעה קלה בתפקודי בלוטת התריס והשפעתה על תוצאות היריון. עם זאת, החוקרים אינם תומכים בבדיקות סקר שגרתיות של נשים הרות בשלב זה, מאחר שעדיין אין מענה לשאלה אם יש כל תועלת במתן טיפול לנשים אלו.

החוקרים תומכים בהנחיות לבדיקות סקר של ה-ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists), הממליצים על ביצוע בדיקות בנשים הרות רק בנוכחות תסמינים של מחלה של בלוטת התריס, או מחלות נלוות.

במחקר הנוכחי, החוקרים לא מצאו קשר בין נוכחות נוגדנים כנגד TPO ובין יתר לחץ דם על-רקע היריון, הגבלת גדילה עוברית, לידה מוקדמת או פקיעת קרומים מוקדמת.

Obstet Gynecol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה