Diabetes

שיעורי הישנות גבוהים של סוכרת הריונית (American Journal of Obstetrics & Gynecology)

בנשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית קיים סיכון מוגבר להישנות סוכרת הריונית בהריונות עתידיים, כך עולה מתוצאות מחקר רטרוספקטיבי שפורסם ב-American Journal of Obstetrics & Gynecology.

לדברי החוקרים, בשל האופי הסמוי של סוכרת הריונית, חשוב לזהות בשלב מוקדם את הנשים בסיכון ולעקוב אחריהן מקרוב במסגרת הטיפול הטרום-לידתי. סוכרת הריונית המאוזנת היטב עשויה למנוע סיבוכים המובילים לתחלואה של האם והעובר, דוגמת לחץ דם גבוה במהלך ההיריון, זיהום בדרכי השתן, ניתוח קיסרי, תינוקות גדולים, טראומה בלידה ומגוון סיבוכים אחרים, כולל סוכרת עתידית.

מטרת המחקר הייתה לקבוע את הסיכון להישנות סוכרת הריונית בהריונות עתידיים ולהעריך את ההשפעה של גזע או מוצא אתני על הסיכון להישנות, בקרב 65,132 נשים עם שני הריונית יחידים ו-13,096 נשים עם שלושה הריונות יחידים.

בהריון השני, הסיכון לסוכרת הריונית עמד על 41.3% בקרב נשים עם סיפור קודם של סוכרת הריונית, זאת לעומת סיכון של 4.2% בקרב נשים ללא סיפור קודם (OR = 13.2,  95% CI = 12.0-14.6). בנשים עם סוכרת הריונית בשני הריונות קודמים הסיכון להישנות בהריון השלישי היה גבוה יותר (OR = 25.9,  95% CI = 17.4-38.4). מכאן עולה כי היקף עליה בסיכון עולה עם מספר האירועים הקודמים של סוכרת הריונית.

מגבלות המחקר כוללות מבנה מחקר רטרוספקטיבי, חוסר אפשרות להעריך את ההשפעה של גורמים הקשורים לאורחות חיים על הסיכון לסוכרת הריונית, התבססות על דיווח-עצמי בנוגע לגורמי סיכון התנהגותיים, העדר נתונים אודות משקל האם לפני ההיריון ועליה במשקל במהלך ההיריון, אפשרות לערפלנים שיריים והטיית בחירה אפשרית.

על רופאים לתת את הדעת ולייעץ לנשים הרות בנוגע לסיכון המוגבר לסוכרת הריונית ועל חשיבות אבחנה מוקדמת והתחלת טיפול במועד, מאחר שללא טיפול, סוכרת הריונית עשויה להוביל לסיבוכים אימהיים ועובריים.

Am J Obstet Gynecol. Published online July 12, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה