Diabetes

ביאטה ושינוי בהרגלי חיים מובילים לירידה במשקל בחולי סוכרת שמנים (Am J Med)

בחולי סוכרת מסוג 2 בעלי עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול בביאטה (Exenatide), בשילוב עם שינוי הרגלי חיים מוביל לירידה משמעותית במשקל, לצד שיפור באיזון רמות הסוכר בדם וירידה בלחצי הדם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מאי של American Journal of Medicine.

במחקר שנערך במשך 24 שבועות, בקרב חולים שנטלו Exenatide תועדה ירידה גדולה יותר, באופן מובהק, במשקל הגוף (6.16 ק”ג לעומת 3.97 ק”ג, בממוצע), עם ירידה ממוצעת גדולה יותר בריכוז HbA1c (1.21 לעומת 0.73 אחוזים), בהשוואה למטופלי פלסבו. כמו כן, בחולים אלו תועדה ירידה ממוצעת גדולה יותר בלחץ הדם הסיסטולי (9.44 לעומת 1.97 מ”מ כספית) ובלחץ הדם הדיאסטולי (2.22 לעומת 0.47 מ”מ כספית).

194 חולים חולקו באקראי לטיפול פעמיים ביום ב-Exenatide (החל ממינון של 5 מיקרוגרם ועליה למינון של 10 מיקרוגרם, לאחר ארבעה שבועות) או פלסבו. כל המשתתפים במחקר נטלו מטפורמין (גלוקופאג’) ו/או סולפונילאוריאה, וכולם לקחו חלק בתכנית דיאטה ופעילות גופנית. המחקר כלל חולים עם ערכי BMI בטווח 25-39.9 ק”ג למ”ר, בלבד.

לאחר 24 שבועות, בשתי הקבוצות תועדה ירידה ממוצעת דומה בצריכה הקלורית היומית (378 לעומת 295 קילו-קלוריות) ועליה בהוצאה האנרגטית עקב פעילות גופנית.

בסה”כ התוצאות היו דומות לממצאים ממחקרים קודם שפורסמו לאחרונה, בנושא ביאטה בשילוב עם פעילות גופנית.

החוקרים טוענים כי הממצאים מספקים דרך חדשה לטיפול בחולי סוכרת מסוג 2, הכוללת יותר תרופות דוגמת ביאטה, שאינן מחריפות את העמידות לאינסולין ומעודדות עלייה במשקל, אלא עושות ההיפך, ומסייעות לחולי סוכרת לרדת במשקל ולהקל על העמידות לאינסולין.

Am J Med 2010;123:468e9-468e17

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה