Diabetes

ערכי HbA1c לניבוי סיבוכים לבביים מג’וריים בחולי סוכרת לאחר השתלת תומכן משחרר-תרופה (Cardiology )

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Cardiology עולה קשר בין ערכי HbA1c ובין סיכון מוגבר לסיבוכים לבביים מג’וריים לאחר השתלה מוצלחת של תומכן משחרר-תרופה בחולי סוכרת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת מלווה בסיכון להיצרות חוזרת ותמותה לאחר הכנסת תומכן לעורקים כליליים, אך הקשר בין ערכי HbA1c ובין הפרוגנוזה בחולי סוכרת עדיין אינו מובן היטב. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם קיים קשר בין ערכי HbA1c ובין הסיכון לסיבוכים לבביים מג’וריים (MACE, Major Adverse Cardiac Events) לאחר השתלה מוצלחת של תומכן משחרר-תרופה בחולים עם סוכרת.

המחקר הרטרוספקטיבי עם מעקב פרוספקטיבי כלל 206 חולי סוכרת שעברו בהצלחה השתלת תומכן משחרר-תרופה. ערכי HbA1c נמדדו בתוך חודש לפני הכנסת תומכן לעורק כלילי.

במהלך תקופה של 4,811 חודשי-מטופל, אושרו 40 מקרים של סיבוכים לבביים מג’וריים. החוקרים זיהו קשר בין ערכי HbA1c גבוהים יותר ובין היארעות מוגברת של MACE. על-בסיס ניתוח רב-משתנים, ערכי HbA1c זוהו כגורם מנבא משמעותי של סיבוכים לבביים מג’וריים. החוקרים מצאו כי יחס הסיכון המחושב לסיבוכים לבביים מג’וריים עמד על 1.40 (95% CI = 1.13-1.74,  p=0.002) עבור כל עליה של 1% בערכי HbA1c, לאחר תקנון לגיל, מין, מקטע פליטה, אי-ספיקת כליות כרונית תחת טיפול המודיאליזה וטיפול בסטטינים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין ערכי HbA1c ובין סיכון מוגבר ל-MACE לאחר השתלה מוצלחת של תומכן משחרר-תרופה בחולי סוכרת.

Cardiology 2010;116:51-57

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה