Diabetes

האם יש תועלת בטיפול ב-Benfotiamine בחולים עם נפרופתיה סוכרתית? (מתוך Diabetes Care)

מתן Benfotiamine אינו מסייע בהפחתת הפרשת אלבומין בשתן או נזק לטובולים של הכליה בחולים עם נפרופתיה סוכרתית, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Diabetes Care.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מומחים רבים מאמינים כי תיאמין והנגזרת הליפופילית שלו, Benfotiamine, עשויים להגן מפני סיבוכים סוכרתיים. במחקרים בבעלי-חיים, הודגמה תועלת לשתי התרכובות בכל הנוגע לסיבוכים מיקרווסקולאריים , כולל נפרופתיה סוכרתית.

מדגם המחקר כלל 82 חולי סוכרת מסוג 2, עם רמות גבוהות של אלבומין בשתן, למרות טיפול אופטימאלי במעכבי ACE או ARB. החוקרים חילקו באקראי את המשתתפים לטיפול פומי ב- Benfotiamine או פלסבו, למשך 12 שבועות, ביחד עם הטיפול התרופתי הקבוע שלהם.

החוקרים ניתחו את דגימות הדם, דגימות שתן בוקר ודגימות איסוף שתן במהלך 24 שעות. עם התבססו על הרמות בשתן של KIM-1 (Kidney Injury Molecule) כסמן לנזק לטובולים של הכליה.

בקבוצת המטופלים ב- Benfotiamine תועד שיפור מובהק במצב תיאמין (p<0.0001) אך ללא ירידה בהפרשת אלבומין בשתן או בהפרשת KIM-1 במהלך 24 שעות.

החוקרים מציינים כי הממצאים שונים מהתוצאות ממחקרים אחרים, ומציעים כי נגזרות תיאמין עשויות לספק הגנה בשלבים מוקדמים של נפרופתיה סוכרתית.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים, ארוכים יותר, או מחקרים בשלבים מוקדמים של נפרופתיה סוכרתית, במטרה להעריך את התועלת של Benfotiamine.

Diabetes Care 2010

לידיעה במדסקייפ


שימו לב, אתם מוזמנים לבקר בביה”ס האינטרנטי לסוכרת: להרחיב את הידע ולשפר את היכולות הטיפוליות באמצעות האינטרנט, בזמן ובמקום שנוח לכם! השיעורים מועברים על ידי מיטב המומחים בתחום וכוללים גם מעורבות מצידכם, בדמות פתרון לשאלות או דיוני מקרה. לכניסה הקליקו כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה