Diabetes

טיפול חד-שבועי ב-Exenatide מביא לירידה במשקל ואיזון גליקמי ממושך (מתוך Diabetes Care)

ממחקר חדש שפורסם ב-Diabetes Care עולה כי טיפול חד-שבועי ב- Exenatide(בייאטה) מוביל לשיפור ממושך באיזון הגליקמי ובמשקל הגוף למשך 52 שבועות טיפול.

התוצאות מבוססות על תת-ניתוח של מחקר DURATION-1, בו החוקרים השוו את הבטיחות והיעילות של 30 שבועות טיפול ב- Exenatide, פעם בשבוע, במינון של 2 מ”ג, בהשוואה לטיפול ב- Exenatide שניתן פעמיים ביום, ב-295 חולי סוכרת מסוג 2.

החוקרים בחנו את הבטיחות והיעילות של Exenatide שניתן פעם בשבוע בחולים שהמשיכו בטיפול למשך 22 שבועות נוספים (52 שבועות בסה”כ) ובחולים שלאחר 30 שבועות החליפו מטיפול ב- Exenatide פעמיים ביום לטיפול חד-שבועי ב- Exenatide. 258 חולים נכנסו לשלב ההערכה (n=128 במינון חד-שבועי בלבד; n=130 במינון שניתן פעמיים בשבוע והוחלף למינון חד-שבועי).

מהתוצאות עולה כי חולים שהמשיכו בטיפול ב- Exenatide פעם בשבוע שמרו על השיפור בערכי A1c לאורך 52 שבועת (2.0%-). בחולים שהחליפו מטיפול ב- Exenatide פעמיים ביום ל- Exenatide פעם בשבוע תועדה ירידה נוספת בערכי A1c; בשתי הקבוצות תועדה ירידה דומה בערכי A1c ובממוצע A1c (6.6%) לאחר 52 שבעות. לאחר 52 שבועות, 71% ו-54% מכלל החולים השיגו ערכי A1c של מתחת ל-7.0% ו-6.5% או פחות, בהתאמה (דומה בין המדגמים). משקל הגוף ירד באופן דומה בשתי קבוצות הטיפול. לאחר 52 שבועות, השינוי הממוצע בערכי BMI עמד על 4.1- ק”ג ו-4.5- ק”ג בקבוצת המטופלים ב- Exenatide פעם בשבוע בלבד או פעמיים ביום לפעם בשבוע, בהתאמה.

החוקרים מדגישים כי המחקר לא כלל קבוצת השוואה, וכי מבנה תווית-פתוחה עלול להוביל להטיה בתוצאות, אך מסכמים וכותבים כי טיפול חד-שבועי ב- Exenatide מהווה אפשרות טיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2.

Diabetes Care published ahead of print March 9, 2010

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה