Diabetes

ההשפעה של ממתיקים מלאכותיים על הפרשת GLP-1 בתגובה למבחן העמסת סוכר (Diabetes Care)

ממחקר חדש עולה כי שילוב ממתיקים מלאכותיים עם סוכר אמיתי מעודד הפרשת GLP-1 (Glucagon-Like Peptide) מהקיבה. לדברי החוקרים, לא-ידוע אם יש לממצאים אלו יש חשיבות קלינית, אך לאור השימוש הנפוץ בממתיקים מלאכותיים על-בסיס יומיומי, חשוב לבחון את ההשפעות על מטבוליזם ומשקל הגוף.

מאחר שבממתיקים מלאכותיים כמעט ואין פחמימות, הסברה היא כי אין להם כל השפעה על עיבוד הסוכר בגוף. עם זאת, יש עדויות לפיהן ממתיקים מלאכותיים עשויים לעודד הפרשת GLP-1 ממערכת העיכול, וכך מדכאים תאבון וצריכה קלורית.

המחקר כלל 22 צעירים בריאים, בעלי משקל-תקין, ששתו כל-יום כשני-שליש ממשקה קל שהכיל ממתיק מלאכותי, או כמות זהה של מים מסוכרים, ולאחר מכן נערך מבחן העמסת סוכר (OGTT Oral Glucose Tolerance Test).

בשני המקרים, העלייה ברמת הסוכר בדם הייתה זהה. אך החוקרים מצאו כי לאחר שתיית משקה קל לפני מבחן העמסת סוכר הפרשת GLP-1 הייתה הרבה יותר גבוהה, בהשוואה לתוצאות לאחר שתיית מים ממותקים.

החוקרים מסבירים כי מחקרים בבני-אדם ובעלי-חיים מצאו כי כאשר צורכים ממתיקים מלאכותיים ללא פחמימות, הם אינם מעודדים הפרשת GLP-1. עם זאת, מהנתונים עולה כי קיים סינרגיזם בין ממתיקים מלאכותיים ובין סוכר, להגברת הפרשת GLP-1 במתנדבים בריאים.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת החשיבות של הפרשה מוגברת של GLP-1.

Diabetes Care 2009;32:2184-2186

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה