כיום נשקלת האפשרות לחייב מסעדות לפרסם מידע תזונתי בתפריטים במטרה להאט את השכיחות ההולכת ועולה של השמנת יתר. מחקר חדש בחן עד כמה מדייקים הלקוחות בהערכת הערך התזונתי של ארוחות אופינייות במסעדות, ולבחון כיצד משפיע פירסום המידע התזונתי בתפריטים על ההזמנות והעדפות הלקוחות.
מהמחקר עולה כי הערכת המשתתפים את רמת הקלוריות, שומן, ושומן רווי בפריטים פחות בריאים במסעדה היתה נמוכה באופן משמעותי מהערך האמיתי. הרמות האמיתיות של קלוריות, שומן ושומן רווי היו גבוהות פי 2 מהערכת הלקוחות. כאשר רמת הקלוריות, השומן והשומן הרווי היו גבוהים בהרבה מההערכת הלקוחות, פירסום המידע התזונתי הביא להשפעה שלילית משמעותית על הגישה למוצר, כוונה להזמינו ובחירתו.
לסיכום, מרבית הלקוחות אינם מודעים לכמות הקלוריות, נתרן, שומן ושומן רווי הגבוהה בפריטים רבים בתפריטים. פירסום מידע תזונתי בתפריטי מסעדות יכול להביא להשפעה חיובית על בריאות הציבור ע”י הפחתת הצריכה של מזונות פחות בריאים.
Am J Public Health. 2006 Jul 27
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!