Diabetes

רמות ההמוגלובין-A1c מאפשרות חיזוי הופעה של מחלת עורקים פריפריים (Diabetes Care)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, רמות המוגלובין-A1c גבוהות (HbA1c) בחולי סוכרת קשורות לסיכון מגובר למחלת עורקים פריפריים.

אחת החוקרות, ד”ר Selvin, מסבירה כי המחקר הינו אחד המחקרים הפרוספקטיביים הראשונים הבוחנים את הקשר בין HbA1c לבין התפתחות של מחלת עורקים פריפריים (PAD) בסוכרתיים שבודק באופן ספציפי את המופעים השונים של ה-PAD.

החוקרים השתמשו במידע ממחקר ה-Atherosclerosis Risk in Communities study בכדי לבדוק האם ה-HbA1c קשור ל-PAD בקרב 1,894 מבוגרים בגיל העמידה הסובלים מסוכרת. 

הסיכון לאשפוז הקשור ל-PAD גדל עם המעבר בין שלישונים מבחינת רמות ה-HbA1c , כמו גם הסיכון לצליעה תקופתית.

באופן מיוחד, בחולים שנמצאו בשליש השני והשלישי מבחינת רמות ה-HbA1c הופיעה סבירות גבוהה בשיעורים של 53% ו-64%, בהתאמה, בהשוואה לאלה שנמצאו בשלישון ה-HbA1c הנמוך ביותר, לסבול מ-PAD, שהוגדר על-פי אינדקס ankle-brachial index (או ABI) מתחת ל-0.9.

החוקרים מציינים כי נטיה לסיכון מוגבר ל-PAD ולרמות HbA1c גבוהות יותר הופיעה בכל המופעים של PAD, ללא תלות בהימצאות או העדר אבחנה של סוכרת.

רמות הגלוקוז בדם בצום נקשרו גם הן לסיכון ל-PAD, אך הקשר היה חלש הרבה יותר מזה שנצפה עבור רמות ה-HbA1c.

ד”ר Selvin מסבירה כי התוצאות מעידות כי בקרה גליקמית ירודה, המתבטאת ברמות HbA1c גבוהות בחולי סוכרת, קשורה לסיכון מוגבר ל-PAD, ללא תלות בגורמי סיכון ידועים אחרים. היא מוסיפה כי קשר זה היה חזק במיוחד עבור מופעים סימפטומטיים וחמורים יותר של PAD, שכללו צליעה תקופתית ואשפוזים הקשורים ל-PAD.

ד”ר Selvin מסכמת כי הממצאים מעידים כי מאמצים לשיפור הבקרה הגליקמית באנשים סוכרתיים עשויים להפחית באופן ניכר את הסיכון להתפתחות PAD בחולים אלה.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה