Diabetes

לבקרת גלוקוז ממושכת יש פוטנציאל לחולי סוכרת (EASD)

בקרת גלוקוז ממושכת עשויה לשפר דרמטית טיפול יומיומי בחולי סוכרת, על פי מחקר שהוצג בכנס האיגוד האירופאי למחקר סוכרת.

המחקר כלל 162 חולי סוכרת סוג 1, והקבוצה שהשתמשה בבקרה ממושכת השיגה ירידה ניכרת ב-A1C של 1.1 נקודות לעומת ירידה של 0.4 נקודות בקבוצת הפלצבו. קבוצה שלישית שלבשה את המכשיר לסירוגין השיגה ירידה של 0.7 נקודות ב-A1C.

בנוסף, לקבוצה עם הבקרה הממושכת היתה ירידה משמעותית ביציאה של גלוקוז מתחת ל-70 ומעל 190, דבר שהביא לפחות אי יציבות גליקמית באופן משמעותי ופחות תנודות. שונות זו גורמת לפעמים לביקורי חירום לצורך טיפול בהיפוגליקמיה וקטואצידוזיס. למעשה, התוצאות הראו כי מספר אירועי היפוגליקמיה ומשכם הופחת משמעותית.

הערך הטיפולי של חיישני זמן אמת מדוייקים אלו הוא עצום. טכנולוגיה זו תקל על הטיפול העצמי.

Guardian RT, מכשיר בקרת הגלוקוז שנבדק במחקר, אושר ע”י ה-FDA. המכשיר כולל חיישן קטן שניתן להכניסו לבד מתחת לעור, ומוניטור דיסקרטי שרושם ומציג רמות גלוקוז כל 5 דקות. החולים יוכלו לראות מגמות גלוקוז במשך היום והלילה, ולקבוע כיצד תזונה, תרופות ופעילות גופנית משפיעים על  הגלוקוז. המכשיר מיועד לחולי סוכרת מסוג 1 ו-2 מעל גיל 18 שזקוקים לבקרת גלוקוז.

היתרון העיקרי של טכנולוגיה זו הוא כי החולים יכולים לשנות טיפול בקלות עם פעילויות מניעתיות. עד היום היה זה בלתי אפשרי. היתה דאגה בהתחלה כי לחולים יהיה יותר מידי מידע, אך המחקר הראה כי אין סיבה לדאגה והיפוגליקמיה כמו כן היפרגליקמיה הופחתו כתוצאה מהמחקר.

בקרה ממושכת הולכת לשנות באופן דרמטי חיי אנשים סוכרתיים ואת הטיפול אותו הם מקבלים. תוצאות המחקר שהוצגו בכנס רק מרמזות על השיפור שהחולים יראו. פוטנציאל החיישן לאפשר לחולים להעריך מגמות הוא משמעותי.

EASD 2005: Abstract 124. Presented Sept. 13, 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה