Diabetes

Rosiglitazone מפחית תנגודת לאינסולין בחולים לא סוכרתיים (Diabetes)

טיפול Rosiglitazone מעלה רגישות לאינסולין באנשים לא סכרתיים ם תנגודת לאינסולין, על פי מחקר חדש שפורסם בגיליון אוגוסט של Diabetes. דבר זה עשוי למנוע התקדמות לסוכרת.

אנשים עם תנגודת לאינסולין יכולים לשמור על סבילות גלוקוז תקינה על חשבון היפראינסולינמיה מפוצה. תוצאות המחקר הנוכחי מראות כי רגישות לאינסולין מושרת rosiglitazone היתה קשורה לחזרה להפרשת אינסולין מושרת גלוקוז תקינה על פי עקומת מנה-תגובה.

החוקרים בדקו 14 נבדקים לא סוכרתיים אך עם תנגודת לאינסולין ועודף משקל אשר קיבלו 4 מ”ג rosiglitazone ליום למשך 4 שבועות, ולאחר מכן 8 מ”ג ליום למשך 8 שבועות.

לאחר הטיפול, עלתה הרגישות לאינסולין והיתה ירידה משמעותית ברמות גלוקוז בפלזמה במצב קבוע (מ-13.5 mmol/Lל-9.8 mmol/L). בנוסף, במהלך אינפוזיית אינסולין מדורגת, אחוז הפרשת אינסולין מושרת גלוקוז ירד ב-21% ואחוז פינוי מטבולי של אינסולין ירד ב-21%.

באמצעות שיחזור תיפקוד תאי נורמלי של תאי בטא בלבלב, ממצאים אלו תומכים בעובדה כי אי ספיקת תאי בטא בלבלב אשר מבשרת על מעבר מתנגודת לאינסולין לסוכרת ניתנת למניעה באמצעות טיפול זה באנשים לא סוכרתיים עם תנגודת לאינסולין.

Diabetes 2005;54:2247-2252

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה