Diabetes

טיפול בסכרת הריונית מפחית סיבוכים סביב הלידה (N Engl J Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול בסכרת הריונית מפחית תחלואה סביב הלידה. כותבי מאמר המערכת ב- New England Journal of Medicine בו פורסם המחקר, מסכימים עם אסטרטגיה זו.

במחקר השתתפו נשים בשבועות 24-34 להריונן, שסבלו מסכרת הריונית. הנשם הוקצו אקראית לקבלה של ייעוץ דיאטטי, ניטור רמות גלוקוז וטיפול באינסולין לפי הצורך (490 נשים), או לטיפול שיגרתי (510 נשים).

נמצא כי שיעור הסיבוכים הקשים סביב הלידה, עמד על 1% בקבוצת ההתערבות, לעומת 4% בקבוצת הטיפול השיגרתי. בהשוואה לקבוצת הטיפול השיגרתי, בקבוצת ההתערבות היו יותר תינוקות שהוכנסו לחדר יילודים ויותר זירוזי לידה. שיעור הניתוחים הקיסריים היה דומה בשתי הקבוצות.

החוקרים אספו מידע לגבי 573 מהנשים, 3 חודשים אחרי הלידה, ונמצא כי באוכלוסייה זו, קבוצת ההתערבות היתה קשורה בשיעורי דיכאון נמוכים יותר, ובתוצאות גבוהות יותר במדד איכות חיים.

החוקרים מסכמים, כי טיפול בסכרת הריונית מפחית את שיעור הסיבוכים הקשים סביב הלידה, ויכול לשפר את איכות החיים של הנשים אחרי הלידה.

במאמר מערכת מצורף תוהים הכותבים, האם היה נכון מצד החוקרים להקצות נשים עם רמות גבוהות של גלוקוז להימנעות מטיפול, ומסיקים כי אין כאן בעיה אתית. הכותבים מסכימים עם החוקרים, כי ישנו צורך בסקירה ובטיפול בנשים עם סכרת הריונית.

N Engl J Med. 2005;352:2477-2486, 2544-2546

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה