Diabetes

קפאין מפחית היפוגליקמיה בלילה בחולים עם סכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

לפי מחקר חדש עולה, כי קפאין קשור בהפחתה של היפוגליקמיה בלילה, בחולים עם סכרת מסוג 1. לדברי החוקרים, היפוגליקמיה והפחד מרמות נמוכות של גלוקוז בדם, הם המגבילים את ההשגה של איזון הגלוקוז, בחולים עם סכרת מסוג 1.

במחקר קודם הראו החוקרים, כי הקפאין יכול להגביר את התגובה ההורמונלית והסימפטומטית להיפוגליקמיה, ובכך לאפשר מתן מענה להיפוגליקמיה, עוד לפני הופעה של נוירוגליקופניה. החוקרים טוענים, כי ייתכן ולגלוקוז השפעות נוספות מעבר להגברה של סימני האזהרה.

במחקר השתתפו 19 חולים עם סכרת מסוג 1 ממושכת. החוקרים ניטרו את רמות הגלוקוז בדם ואת התפקוד האוטונומי של החולים באופן רציף, אחרי מתן של קפאין או פלצבו.

נמצא כי המשך הממוצע של היפוגליקמיה בלילה, היה 49 דקות בקבוצת החולים שקיבלו קפאין, לעומת 132 דקות בקבוצת החולים שקיבלו פלצבו. ההפחתה במשך ההיפוגליקמיה בלילה שהושגה בעזרת קפאין, היתה בגלל ירידה במספר אירועי ההיפוגליקמיה, על חשבון אירועי היפוגליקמיה קלים. לא נמצא קשר בין הפחתה בשונות קצב הלב, סמן לתפקוד לקוי של המערכת האוטונומית, ובין אירועים היפוגליקמיים.

החוקרים הסיקו איפוא, כי קפאין קשור בהפחתה מובהקת בהיפוגליקמיה בלילה, וכי הירידה בהיפוגליקמיה אינה קשורה בעלייה בפעילות הפרסימפטטית, כתוצאה משימוש בקפאין.

Diabetes Care. 2005;28:1316-1320

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה