Dermatology other

עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Fexofenadine בחולים עם מחלת אלרגיות (World Allergy Organ J)

במאמר שפורסם בכתב העת World Allergy Organization Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה עדכנית, מהן עולות עדויות התומכות בבטיחות ויעילות Fexofenadine בחולים עם מחלות אלרגיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Fexofenadine הינה אחת התרופות האנטי-היסטמיניות מדור שני הנפוצות בשימוש, עם יעילות גבוהה ופרופיל בטיחות חיובי בטיפול בחולים עם מחלות אלרגיות. מאחר ודלקת לחמית/נזלת אלרגית מהווה את המחלה האטופית הנפוצה ביותר ברחבי העולם, הערכה עדכנית של הבטיחות והיעילות של Fexofenadine במצבים אלו הוצעה כסמן למחלות אלרגיות.

החוקרים ערכו חיפוש בחמישה מאגרי נתונים גדולים לזיהוי מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, מבוקרי-פלסבו, להערכת היעילות והבטיחות של Fexofenadine בטיפול בנזלת אלרגית.

התוצא העיקרי כלל את מדד TSS (או Total Symptom Score), כמו גם תדירות אירועים חריגים.

מבין 83 מאמרים שזוהו בחיפוש הראשוני, 12 מחקרים מתאימים נכללו בסקירה הנוכחית עם 1,910 חולים שטופלו ב- Fexofenadine ו-1,777 חולים בזרוע הפלסבו.

מהנתונים עולה כי בקרב מטופלים ב- Fexofenadine תועדה ירידה משמעותית במדדי TSS, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו עם הבדל ממוצע מתוקן של 0.33- (רווח בר-סמך 95% של 0.47- עד 0.18-, p<0.0001). עוד דווח על מדד TSS מיידי בבוקר נמוך יותר (שינוי מתחילת המחקר של 1.42-, רווח בר-סמך 95% של 2.22- עד 0.62-, p=0.0005).

באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים מדווחים כי שיעור האירועים החריגים היה דומה בקבוצות הטיפול ב- Fexofenadine ובזרוע הפלסבו (יחס סיכויים של 1.04, רווח בר-סמך 95% של 0.88-1.21), ללא הטרוגניות בין 12 המחקרים שנכללו בסקירה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עדויות אלו מעידות כי יעילות Fexofenadine להקל העל סימנים ותסמינים בחולים עם מחלת אלרגיות נותרה לאורך זמן ותומכות בזמינות הטיפול למכירה ללא מרשם רופא.

World Allergy Organ J. 2023 Jul 11

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה