Dermatology other

מה בין חסר ויטמין D ובין חומרת פסוריאזיס? (מתוך כנס מטעם ה-ASN)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American Society for Nutrition עולה קורלציה בין חסר ויטמין D ובין חומרת פסוריאזיס, רמז לכך שהגברת נטילת תוספי ויטמין D עשויה לסייע בשיפור מחלת העור.

החוקרים מאוניברסיטת בראון בארצות הברית בחנו קרוב ל-500 מקרים של פסוריאזיס מסקר National Health and Nutrition Examination Survey והשוו בין היקף שטח הגוף עם מעורבות פסוריאזיס ובין רמות ויטמין D בבדיקת דם.

לאחר תקנון לאורחות חיים דוגמת עישון, החוקרים מצאו כי רמות נמוכות יותר של ויטמין D וחסר ויטמין D נקשרו בקשר מובהק עם פסוריאזיס בדרגה חמורה יותר. מהנתונים עולה עוד כי בחולים עם המעורבות המעטה ביותר של פני שטח גוף תועדו רמות ויטמין D ממוצעות הגבוהות ביותר, בעוד שבאלו עם המעורבות הגדולה ביותר של שטח גוף תועדו הרמות הממוצעות הנמוכות ביותר של וויטמין D.

החוקרים מציעים כי בחולים עם פסוריאזיס ייתכן שיפור במחלה העורית ע”י הגדלת צריכת ויטמין D בתזונה והגברת נטילת תוספי ויטמין D.

תכשירי קרם סינתטי מקומי של ויטמין D מתפתחים כיום כטיפולים חדשים לפסוריאזיס, אך אלו לרוב דורשים מרשם מרופא. ממצאי המחקר הנוכחי מציעים כי דיאטה עתירת ויטמין D או נטילת תוספי ויטמין D עשויים לסייע בשיפור המחלה העורית.

החוקרים מציינים כי הרעלת ויטמין D הינו מאורע נדיר, אך על המטופלים להתייעץ עם הרופא המטפל לפני התחלת נטילת תוספים.

מתוך כנס מטעם ה-ASN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה