Dermatology other

היעילות והבטיחות של טיפול מקומי בקרם Brepocitinib כנגד פסוריאזיס רובדית בדרגה קלה-עד-בינונית (Br J Dermatol)

פסוריאזיס

טיפול מקומי ב- Brepocitinib נסבל היטב אך לא הוביל לשינויים מובהקים סטטיסטית בסימנים ותסמינים של פסוריאזיס רובדית בדרגה קלה-עד-בינונית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Frontiers in Neurology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פסוריאזיס רובדית הינה מחלת עור דלקתית הנובעת בחלקה מהפעלת מסלול מעבר אותות JAK (או Janus Kinase). מטרתם כעת הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של מינונים חוזרים של טיפול מקומי ב- Brepocitinib, מעכב Tyrosine Kinase 2/ JAK 1, במשתתפים עם פסוריאזיס רובדית בדרגה קלה-עד-בינונית.

המחקר הרב-מרכזי, כפל-סמיות, בשלב IIb, כלל שני שלבים. בשלב הראשון, המשתתפים קיבלו שמונה טיפולים לאורך 12 שבועות: Brepocitinib 0.1% פעם ביום, Brepocitinib 0.3% פעם או פעמיים ביום, Brepocitinib 1% פעם או פעמיים ביום, Brepocitinib 3.0% פעם ביום, או טיפול דמה שניתן פעם או פעמיים ביום. בשלב השני, המשתתפים קיבלו Brepocitinib 3.0% פעמיים ביום או טיפול דמה פעמיים ביום.

התוצא העיקרי היה השינוי מתחילת המחקר במדד PASI (או Psoriasis Area and Severity Index) לאחר 12 שבועות. תוצא הסיום המשני העיקרי היה שיעור המשתתפים שהשיגו תגובה של 0 או 1 בסולם PGA (או Physician Global Assessment) ושיפור של לפחות 2 נקודות מתחילת המחקר לאחר 12 שבועות. תוצאי סיום משניים נוספים כללו את ההבדל לעומת טיפול-דמה בשינוי מתחילת המחקר במדד PASI והשינוי מתחילת המחקר במדד PP-NRS (או Peak Pruritus Numerical Rating Scale) לאחר 12 שבועות.

מדגם המחקר כלל 344 משתתפים שחולקו באקראי לאחת מקבוצות המחקר. בהשוואה לטיפול דמה, הטיפול המקומי ב- Brepocitinib לא הוביל להבדל מובהק סטטיסטית בתוצאי יעילות עיקריים או משניים בכל המינונים שנבחרו.

לאחר 12 שבועות, השינוי בממוצע הריבועים הפחותים מתחילת המחקר במדד PASO נע בין 1.4- עד 2.4- עם Brepocitinib פעם ביום, לעומת שינוי של 1.6- עם טיפול דמה פעם ביום, ובין 2.5- עד 3.0- עם Brepocitinib פעמיים ביום, בהשוואה לשינוי של 2.2- עם טיפול דמה פעמיים ביום.

החל משבוע 8, השינוי מתחילת המחקר במדד PASI היה שונה מטיפול דמה בכל קבוצות הטיפול ב- Brepocitinib פעמיים ביום.

הטיפול ב- Brepocitinib נסבל היטב, כאשר שיעור האירועים החריגים היה דומה בכל הקבוצות. משתתף אחד בזרוע הטיפול ב- Brepocitinib 1.0% פעם ביום אובחן עם הרפס זוסטר באזור הצוואר, כאשר האירוע החריג יוחס לטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול מקומי ב- Brepocitinib נסבל היטב אך לא הביא לשינויים מובהקים סטטיסטית לעומת טיפול דמה בסימנים ותסמינים של פסוריאזיס רובדית בדרגה קלה-עד-בינונית.

Br J Dermatol, March 27, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה