Dermatology other

תוצאות מבטיחות ל-Izokibep כנגד הידראדניטיס סופורטיבה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD)

בחולים עם אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה שטופלו ב- Izokibep, מעכב חדש של Interleukin-17, תועדו שיעורי תגובה דרמטיים במחקר מוקדם בשלב 2, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הידראדניטיס סופורטיבה הינה מחלה הכרוכה בנטל רב ופוגעת משמעותית בחיי החולים. הושקעו מאמצים רבים בניסיון לזהות טיפולים יעילים יותר וייתכן כי Izokibep ישמש ככלי יעיל להקלה על הסבל החולים במחלה.

החוקרים הציגו את הנתונים של החלק הראשון של מחקר בשלב 2b/3 בתווית-פתוחה, שכלל זרוע יחידה של 30 חולים עם הידראדניטיס סופורטיבה בדרגה בינונית-עד-חמורה, אשר הוגדרו כמחלה בשלב II או III לפי סולם Hurley וטופלו ב- Izokibepבמינון 160 מ”ג בזריקה תת-עורית כל שבוע.

לאחר 12 שבועות טיפול, 71% מהחולים הדגימו תגובה לפי מדד HiSCR 50 (או Hidradenitis Suppurative Clinical Response), 57% מהחולים השיגו תגובה לפי מדד HiSCR 75, 38% השיגו תגובה לפי מדד HiSCR 90 ו-33% השיגו תגובה של HiSCR 100.

החוקרים מסבירים כי ממצאי המחקר מעידים כי Izokibep עשוי להוות אפשרות טיפול יעילה מאוד כנגד הידראדניטיס סופורטיבה . המשמעות המיידית הינה כי בהחלט יש מקום להמשיך ולבחון את התכשיר לטיפול בהתוויה זו ולכן הם ממליצים להתקדם למחקר בשלב 2 ומחקר בשלב 3 לבחינת התרופה.

תופעות לוואי של הטיפול התרופתי היו ברובן בדרגה קלה-עד-בינונית, כאשר שני חולים פיתחו אירועים חריגים חמורים: מחלת מעי דלקתית בחולה אחד ואלח-דם/אבצס סביב המעי הגס בשני חולים.

החלק השני של המחקר, שהינו מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, נערך בימים אלו ועוד מתוכנן מחקר בשלב 3.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה