Dermatology other

הבטחת איכות מפחיתה משך טיפול אנטיביוטי לזיהומי רקמה רכה ללא-סיבוכים (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי תכנית הבטחת איכות בת ארבעה שלבים מפחיתה משמעותית משך טיפול אנטיביוטי שניתן לזיהומי עור ורקמה רכה ללא-סיבוכים בילדים.

החוקרים התמקדו בילדים בגילאי שלושה חודשים עד גיל 18 שנים, שאושפזו בשל זיהומים לא-מסובכים של העור ורקמה רכה. לאחר שזיהו ארבעה גורמים עיקריים לשינוי, הם יישמו את כל ארבע המרכיבים העיקריים של תכנית הבטחת איכות (1) הדרכת רופאים, (2) כרטיסים שהציעו פרוטוקולים תואמים להמלצות ומשך טיפול קצר יותר, (3) שינויים של הסדר האלקטרוני לטיפול בן 7 ימים במקום 14 ימים, ו-(4) מערכת ניטור לאימוץ היענות להמלצות.

בסך הכל, תועדו 206 אשפוזים לפני ההתערבות (בין ינואר ועד אוגוסט 2012) ו-435 אשפוזים לאחר ההתערבות (בין ספטמבר 2012 ועד נובמבר 2013). שיעורי האשפוזים החוזרים בשל הישנות או כשלון טיפול לא היו שונים משמעותית לפני ואחרי יישום הפרוייקט.

החוקרים כותבים כי הפרויקט מהווה צעד חשוב בכיוון הנכון ומציע רעיונות חדשים להתערבות העשויה להביא לשינוי התנהלות מערכת הבריאות. המרכיב החשוב ביותר היה ההחלטה לשלב הדרכה בטכנולוגיה המשמשת רופאים בכל יום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתן להביא לשיפור בהרגלי מרשם לטיפול אנטיביוטי בתוך תקופת זמן קצרה, עם השפעה הנותרת לאורך זמן. למרות שהם לא ציפו לאירועים חריגים, הם משוכנעים כי ההצלחה בשינוי הרגלי הטיפול לא לוותה בעליה משמעותית בשיעורי אשפוזים חוזרים.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה