Dermatology other

טיפול בנגזרת של וויטמין B מפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות עוריות נוספות (מתוך כנס מטעם ה-ASCO)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American Society of Clinical Oncology (ASCO), תכשיר וויטמין B3, Nicotinamide,הזמין מאוד ללא מרשם רופא, עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות עוריות נוספות בחולים שכבר אובחנו עם ממאירות עורית שאינה מלנומה.

החוקרים מסבירים כי מדובר בעדות הראשונה לפיה ניתן להפחית את הסיכון לממאירויות עוריות עם ויטמין פשוט. מדובר בטיפול בטוח, זול וזמין לשימוש.

המחקר נערך בשני מרכשים שלישוניים בסידני, בין השנים 2011-2014. מדגם המחקר כלל 386 חולים עם לפחות שתי ממאירויות עוריות שאינן-מלנומה בחמש השנים האחרונות (חציון של שמונה ממאירויות עוריות אך בחולה אחד אובחנו 52 נגעים ממאירים), ולכן הוגדרו בסיכון גבוה. אוכלוסיית המחקר שיקפה את סוג החולים המטופלים לרוב במרפאות לטיפול בממאירויות עוריות. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 66 שנים (בטווח של 30-90 שנים) ושני-שליש היו גברים.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בוויטמין או פלסבו והשלימו בדיקות רופא עור כל שלושה חודשים. שיעורי הפסקת הטיפול היו דומים בשתי הקבוצות ולא תוארו הבדלים בעלי חשיבות קלינית באירועים החריגים בין שתי הקבוצות. הטיפול ב-Nicotinamide נסבל היטב ולא תוארו אינטראקציות עם תרופות אחרות שנטלו המטופלים.

מהנתונים עולה כי באלו שנטלו טיפול ב-Nicotinamide במינון 500 מ”ג, פעמיים ביום, במשך שנה אחת, נרשמה ירידה של 23% בסיכון לאבחנה חדשה של ממאירות עורית שאינה-מלנומה, בהשוואה לאלו שנטלו פלסבו (p=0.02). באופן ספציפי, נרשמה ירידה של 20% בשיעור אבחנות חדשות של גידולי BCC (Basal Cell Carcinoma), ירידה של 30% בשיעור אבחנות של SCC (Squamous Cell Carcinoma) וירידה של 13% בשיעור נגעי AK (Actinic Keratosis).

במהלך שנת המחקר, באלו שטופלו בפלסבו תועדו 2.5 ממאירויות עוריות חדשות (חציון), בעוד שבמטופלים ב-Nicotinamide תוארו 1.77 ממאירויות עוריות חדשות (חציון).

התועלת של Nicotinamide באה לידי ביטוי כבר לאחר שלושה חודשים, אך התועלת נעלמה במהירות לאחר הפסקת הטיפול. בששת החודשים לאחר המחקר, כאשר החולים הפסיקו את הטיפול אך עדיין היו במעקב, שיעור ממאירויות עוריות חדשות היה דומה בשתי הקבוצות.

מתוך כנס מטעם ה-ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה