Dermatology other

בתינוקות עם אקזמה, חשיפה מוקדמת וקבועה לביצים עשויה להוריד את הסיכון להתפתחות אלרגיה לביצים ( The Journal of Allergy and Clinical Immunology)

אלרגיה

מחקר חדש מצא כי חשיפה מוקדמת וקבועה לביצים עשויה להוריד את הסיכון לאלרגיה לביצים המתווכת על  IgE בתינוקות הסובלים מאקזמה, אך כי החשיפה צריכה לעשות באופן מבוקר תוך הקפדה על משנה זהירות.

ממחקרים תצפיתיים שנערכו בעבר עלה כי חשיפה מוקדמת למזונות אלרגניים עשויה להוריד את הסיכון לאלרגיה למזון.  במחקר זה ניסו החוקרים לקבוע האם חשיפה מוקדמת וקבועה לביצים תוריד את הסיכון לאלרגיה לביצים המתווכת על ידי IgE בתינוקות הסובלים מאקזמה בינונית עד חמורה.   המחקר שערכו היה מבוקר, רנדומלי וכפול סמיות, ונערך בתינוקות שחולקו באופן אקראי לקבל כפית של אבקת ביצה מלאה נאה ומפוסטרת (49 תינוקות) או אבקת אורז (ב-37 תינוקות), מדי יום, מגיל 4 עד גיל 8 חודשים. בגיל שמונה חודשים שתי הקבוצות נחשפו לאחר האכלה לביצה מבושלת. יעד המחקר העיקרי היה נוכחות של אלרגיה לביצים המתווכת על ידי  IgE בגיל שנה, יעד שנבדדק באמצעות תוצאות של תגר ביצה נאה ומפוסטרת מבוקר (observed pasteurized raw egg challenge ) ותבחין עור (skin prick test).

נמצא כי חלק משמעותי מהילדים בקבוצת הביצים, 31%, סבלו מתגובה אלרגית לאבקת הביצה ולא המשיכו בצריכת האבקה. בנוסף, כבר בגיל ארבעה חודשים, לפני כל חשיפה ידועה לביצים, 36% מהילדים היו עם רמות של IgE ספציפי לביצים הגבוה מ-0.35 kilounits של נוגדנים,kUA)/L). בגיל שנה, חלק קטן יותר (אך לא באופן מובהק) מהתינוקות בקבוצת הביצים (33%) אובחנו עם אלרגיה לביצים המתווכת על ידי IgE , בהשוואה לקבוצת הביקורת (51%) כשהסיכון היחסי עומד על 0.65 , עם 95% CI, 0.38-1.11 ו- P = 0.11.  רמות  IgG4  הספציפיות לביצים היו גבוהות באופן מובהק בקבוצת הביצים הן בגיל 8 חודשים והן בגיל שנה.

החוקרים מסכמים כי ניתן להגיע למסלולי סבילות חיסוניים  וירידה בשיעור האלרגיה לביצים באמצעות חשיפה קבועה ומוקדמת לביצים בתינוקות עם אקזמה. עם זאת, הם מזהירים כי יש צורך במשנה זהירות בתינוקות הללו, הנמצאים בסיכון הגבוה, בעת החשיפה הראשונה לביצים, מפני שחלק מהם סובל מריגוש ספציפי לביצים כבר בגיל ארבעה חודשים.

לתקציר המחקר

The Journal of Allergy and Clinical Immunology 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה