Dermatology other

תוצאות מבטיחות לקרם חדש לטיפול בעור יבש בכפות הרגליים בחולי סוכרת (BMC Dermatol.)

שימוש בקרם המכיל Urea בריכוז 5%, Arginine ו-Carnosine הביא לשיפור ההידרציה של העור והקל על היובש בעור כפות הרגליים של חולים עם סוכרת מסוג 2, בהשוואה לתחליב המבוסס על גליצרול, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת BMC Dermatology.

לדברי החוקרים, יובש של העור (Xerosis) היא מחלת עור נפוצה בקרב חולי סוכרת. הידרציה יעילה של עור כף הרגל בחולי סוכרת היא גישה מונעת נפוצה לשמירה על בריאות כף הרגל. אוריאה נחשבת לחומר יעיל בשמירה על הידרציה וזמינה כתחליב לטיפול מקומי.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את התועלת של קרם מקומי המכיל שילוב של Urea בריכוז של 5% עם Arginine ו-Carnosine (Ureadin Rx Db ובקצרה, UC) בהשוואה לתחליב מקומי המבוסס על גליצרול (Dexeryl) בחולי סוכרת מסוג 2.

החוקרים בחנו את ההשפעה של UC על ההידרציה של העור במחקר השוואתי, אקראי, שכלל 40 חולים עם סוכרת מסוג 2, בגילאי 40-75 שנים, שטופלו בקרם הנ”ל פעמיים ביום, במשך 28 ימים. התוצא העיקרי היה מדד DASI (Dryness Area Severity Index) ומדד VAS (Visual Analog Scale) להערכת היובש בעור בתחילת המחקר ובתומו ע”י חוקר שאינו מודע לטיפול שניתן.

החוקרים מדווחים כי קרם UC הביא להידרציה טובה יותר משמעותית, בהשוואה לתחליב המבוסס על גליצרול, עם ירידה של 89% במדדי DASI (p<0.001) בהשוואה למצב בתחילת המחקר. לאחר ארבעה שבועות, בהשוואה לקבוצת הביקורת, מדד DASI בקבוצת המחקר היה נמוך יותר משמעותית (0.2 לעומת 1.0, p=0.048). מדד VAS (בו ערכים גבוהים יותר מעידים על הידרציה טובה יותר של העור) עלה משמעותית בשתי הקבוצות במהלך הטיפול, כאשר בתום תקופת הטיפול היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (9.8 לעומת 8.2, p=0.05).

לסיכום, קרם המכיל שילוב של אוריאה, ארגינין וקרנוזין נמצא יעיל בשיפור ההידרציה של העור והקלה על יובש עורי בחולים עם סוכרת מסוג 2.

BMC Dermatol. 2012;12(16)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה