Dermatology other

זריקות ATX-101 עשויות להפחית את השומן מתחת לסנטר (מתוך הודעת Kythera Biopharmaceuticals)

משני מחקרים עולה כי זריקות ATX-101 הביאו להפחתת משקעי שומן מתחת לסנטר בתוך 16 שבועות, הממצאים הוצגו בכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Dermatology.

חברת התרופות Kythera Biopharmaceuticals מקווה כי התרופה הניסיונית שלה, פורמולה של Sodium Deoxycholate, תשמש כחלופה לניתוחים להרמת צוואר ושאיבת שומן בחלקים אלו של הגוף.

מהמחקר עולה כי טיפול זה עשוי להביא לשיפור בשומן מתחת לסנטר בטווח הזמן הקצר והארוך, ללא נטייה להישנות עם מעקב במשך עד 27 חודשים בחולים שנבדקו. נראה כי מדובר באפשרות טיפול בטוחה ויעילה.

החוקרים אספו את הנתונים משני מחקרים בינלאומיים בשלב II, וכללו 155 חולים, בגיל ממוצע של 46 שנים, שחולקו באקראי לארבע קבוצות. שלוש קבוצות טופלו בזריקות ATX-101 (1, 2, או 4 מ”ג לסמ”ר) והקבוצה הרביעית טופלה בפלסבו.

זריקות ניתנו בתחילת המחקר ולאחר ארבעה, שמונה ושניים עשר שבועות.

לאחר 16 שבועות, בשלוש הקבוצות שטופלו ב-ATX-101 נרשם שיפור מובהק סטטיסטית בהשוואה לקבוצת הפלסבו. בקבוצת הטיפול הפעיל נרשמה גם שביעות רצון גדולה יותר משמעותית מהמראה החיצוני, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

נראה כי השפעות הטיפול נותרו לאורך זמן, כאשר למעלה מ-90% מאלו שהגיבו לטיפול לאחר 27 חודשים מהזריקה האחרונה דיווחו על המשך השיפור או אף שיפור רב יותר. בדומה, באותה נקודת זמן למעלה מ-80% דיווחו על המשך שביעות רצון ואף שיפור בשביעות הרצון עם הטיפול.

תופעות הלוואי היו קלות עד מתונות, וכללו כאב, נפיחות ותופעות מקומיות אחרות באתר הזריקה, אלו חלפו בתוך 28 ימים.

ATX-101 עדיין לא זכה לאישור הרשויות ומחברת התרופות נמסר כי צפויים שני מחקרים בשלב III באירופה ושני מחקרים נוספים בארצות הברית.

מתוך הודעת Kythera Biopharmaceuticals

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה