Dermatology other

אנשים בעלי גוון עור חיוור בסיכון לחסר וויטמין D (מתוך Cancer Causes and Control)

ממחקר חדש שפורסם ב-Cancer Causes and Control עולה כי לאנשים בעלי גוון עור חיוור נטייה מוגברת לכוויות שמש ולסרטן העור. לכן, לעיתים קרובות הם נוקטים באמצעים להימנע מחשיפה לשמש, ומורחים קרם שיזוף עם כל חשיפה לשמש.  כתוצאה מכך, גופם מייצר כמות קטנה יותר של וויטמין D .

במסגרת המחקר הגדירו החוקרים רמה אופטימאלית של וויטמין D בדם כריכוז של 60 ננומול לליטר. מבין 1,200 משתתפים, חלקם עם מלנומה ואחרים ללא מלנומה, ב-730 רמות וויטמין D היו נמוכות. על-פי מחקרים קודמים, בחולי מלנומה ייתכנו רמות וויטמין D נמוכות והם נזקקים לתוספים.

כמו בכן, במשתתפים עם וריאנט גנטי מסוים, בעל השפעה על וויטמין D, שכיחות רמות נמוכות של וויטמין D הייתה גבוהה יותר.

אך באנשים בעלי גוון עור בהיר תועדה השכיחות הגבוהה ביותר של רמות וויטמין D נמוכות. באנשים בעלי שיער בהיר, שנטו לכוויות שמש, זוהתה נטייה לרמות וויטמין D נמוכות.  מהנתונים עולה כי הסיבה לכך היא שאנשים אלו בילו פחות זמן בשמש, אך ככל הנראה גם נטו להשתמש יותר בקרם הגנה מפני השמש.

עולה השאלה, איזה מינון של תוספי וויטמין D מתאים לאנשים בעלי גוון עור בהיר. החוקרים מסבירים כי מדובר בשאלה לא אין מענה פשוט. לרוב הם ממליצים להקפיד על ההמלצות התזונתיות, אך תוך התאמה לפי הגיון בריא. אדם שאוהב לאכול סלמון, המהווה מקור טוב לוויטמין D, אינו צריך ככל הנראה ליטול תוספי וויטמין D. החשיבות נובעת מכך שיש חסרונות גם לרמות גבוהות מדי של וויטמין D.

Cancer Causes and Control

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה