Dermatology other

תוספי סידן וויטמין D אינם מונעים התפתחות ממאירויות עוריות (JCO)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי תוספי וויטמין D וסידן אינם מפחיתים את שיעורי ההיארעות של ממאירויות עוריות, בין אם מדובר במלנומה או גידולים שאינם מלנומה.

החוקרים כותבים בספרות הרפואית פורסמו מחקרים תצפיתיים שהדגימו קשר הפוך בין צריכת וויטמין D ורמות 25-Hydroxyvitamin D ובין הסיכון לממאירויות עוריות, כולל מלנומה וגידולים שאינם-מלנומה. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההשפעות של מתן תוספי וויטמין D עם סידן על הסיכון לממאירויות עוריות, במסגרת מחקר אקראי ומבוקר.

המחקר כלל למעלה מ-36,000 נשים לאחר-מנופאוזה, בגילאי 50-79 שנים, שלקחו חלק ביוזמת WHI (Women’s Health Initiative). המשתתפות חולקו באקראי לטיפול בשילוב קלציום במינון 1000 מ”ג עם וויטמין D3 במינון 400 IU ביום או לפלסבו. משך תקופת המעקב עמד על 7.0 שנים.

מהתוצאות עולה כי לא זוהה הבדל בהיארעות גידולים עוריים שאינם-מלנומה או גידולי מלנומה בין שתי קבוצות המחקר (יחס סיכון של 1.02).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי תוספי וויטמין D במינון נמוך יחסית, בשילוב עם קלציום, לא הפחיתו את ההיארעות הכוללת של גידולים עוריים שאינם-מלנומה וגידולי מלנומה. עם זאת, הם מדגישים כי מדובר בתוצאות ניתוח פוסט- הוק ולכן יש להתייחס למסקנות בזהירות ודרושים מחקרים נוספים, כאשר המחקר המקורי נועד לבחון את השפעה של מינון ספציפי של תוספי סידן וויטמין D על שברי ירך וסרטן מעי גס ורקטום.

JCO 2011: 29 (22): 3078-3084

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה