Dermatology other

קמטים של העור מרמזים לבריאות העצם (מתוך הכנס השנתי ה-93 מטעם ה-Endocrine Society)

חוקרים מדווחים בכנס השנתי ה-93 מטעם ה-Endocrine Society כי הערכה קפדנית של העור של נשים זמן קצר לאחר-מנופאוזה עשויה לספק הצצה לבריאות העצם שלהן.

מהמחקר עולה קשר הפוך בין קמטים של העור ובין צפיפות המינראלים של העצם באוכלוסיית נשים בתוך שלוש שנים מהמנופאוזה, שלא נטלו טיפול הורמונאלי ולא עברו פרוצדורות קוסמטיות של העור.

החוקרים ערכו מחקר חתך ובחנו את הנתונים אודות 114 נשים זמן קצר לאחר-מנופאוזה (70% לבנות), שלקחו חלק במחקר KEEPS (Kronos Early Estrogen Prevention Study).

כחלק מהמחקר, החוקרים העריכו את פיזור ועומק הקמטים של העור ב-11 אתרים באזור הפנים והצוואר, באמצעות מדד Lemperle Wrinkle Scale. הם העריכו את נוקשות העור ואת צפיפות העצם קבעו על-סמך בדיקת DEXA (Dual X-ray Absorptiometry) בעמוד השדרה המותני, הירך והגוף כולו.

החוקרים מדווחים על קשר הפוך בין קמטים של העור ובין צפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה, בצוואר הירך ובגוף כולו. הקשר היה מובהק סטטיסטית (p<=0.01) ובלתי-תלוי בגיל, הרכב הגוף, או גורמים אחרים המשפיעים על צפיפות המינראלים של העצם. עור נוקשה באזור הפנים והמצח לווה בצפיפות מינראלים גבוהה יותר של העצם.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

מתוך הכנס השנתי ה-93 מטעם ה-Endocrine Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה