Dermatology other

תחליבי שיזוף ללא-שמש להפחתת השימוש באמבטיות שמש (Arch Dermatol)

חוקרים מדווחים כי עם שיזוף מלאכותי ניתן לצמצם את השימוש באמבטיות שמש. לנושא חשיבות רבה, המוכרת היטב, שכן חשיפה מוגזמת לקרינה אולטרה-סגולה פוגעת בעור ומעלה את הסיכון לממאירות.

לפי ה-CDC מרבית המחלות הממאירות המאובחנות בכל שנה בארה”ב למעלה ממיליון מקרים קשורים לחשיפה לשמש, ומלנומה מובילה לתמותה של 8,700 חולים בכל שנה.

לכן, החוקרים בחנו אם מתן תחליבי שיזוף ללא-שמש וקרם הגנה לנשים המשתזפות עם אמבטיות שמש עשוי להגביר את המודעות לנזקי השמש. הם הקימו אוהל על חוף הים והזמינו 250 נשים. מחציתן קיבלו בחינם דגימות קוסמטיות שאינן קשורות לבריאות העור, ואחרות קיבלו תחליבי שיזוף ללא-שמש ביחד עם מעט הדרכה בנוגע לסרטן העור.

רבים סבורים כי מראה שזוף מושך יותר והמאבק במסר הבריאותי אינו פשוט.במקום לנסות ולהזהיר מפני שיזוף, החוקרים החליטו לעודד את הנשים להשתמש בתחליבי שיזוף ללא-שמש כחלופה בריאה יותר ונראה כי זכו להצלחה, לפחות חלקית. לאחר חודשיים, נשים שטופלו בתחליבי שיזוף ללא-שמש דיווחו על ירידה של 33% בשימוש באמבטיות שמש, בהשוואה ל-10% בקבוצת הביקורת.

בקבוצה זו תועדה שכיחות נמוכה יותר של כוויות שמש והן לבשו יותר בגדים מגנים, אם כי ההשפעה נעלמה כאשר יצרו עימן קשר לאחר שנה אחת.

ה-FDA איש את המרכיב הפעיל בתחליבי שיזוף (Dihydroxyacetone) כבר בשנת 1973, ולא דווח על נזקים בעקבות השימוש בו. עם זאת, ה-FDA לא נתן אור ירוק למרכיבים בגלולות שיזוף, שעשויים להיות מזיקים.

למרות שקיימים הבדלים רבים בעלויות תחליבי שיזוף ללא-שמש, חלקם עולים פחות מעשרה דולרים. בשנים האחרונות חל שיפור ניכר בתחליבי שיזוף והשימוש בתחליבי שיזוף ללא-שמש הינו מתכון בטוח להפחתת כוויות-שמש.

Arch Dermatol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה