Dermatology other

טיפול ביולוגי כנגד פסוריאזיס בטוח במהלך הריון (מתוך הכנס ה-65 של American Academy of Dermatology)


משני מחקרים חדשים, שהוצגו בכנס השנתי ה-65 של American Academy of Dermatology, עולה כי אין תופעות לוואי הקשורות בטיפול ב-Etanercept או Adalimumab באמהות או לילדיהם, בעקבות חשיפה לטיפולים אלו.

Etanercept (Enbrel) אושר לטיפול בחולי Rheumatoid Arthritis, Psoriatic Arthritis, פסוריאזיס ו-Ankylosing Spondylitis.  Adalimumab (Humira) צפוי לזכות באישור בשנה הקרובה.

במחקר הראשון, שהחל ביולי 2006, השתתפו 64 נשים, עם חשיפה מסוימת לטיפול ב- Etanercept במהלך ההריון. 35 נשים נחשפו לטיפול במהלך הטרימסטר הראשון ו-26 השלימו את ההריון. כל 17 ההריונות שהגיעו למועד, הסתיימו בלידות-חי, כולל לידת תאומים.

שלושה יילודים סבלו ממומים מולדים.באחד מהתאומים זוהתה מלרוטאציה של הקיבה, שדרשה טיפול כירורגי, פג אובחן עם בקע מפשעתי, שדרש טיפול כירורגי. היילוד השלישי סבל מהיפותיירואידיזם מולד, אך אימו של היילוד אובחנה עם השימוטו.

בקבוצת ההשוואה היה ידוע על תוצאות 9 מההריונות. 6 הריונות הסתיימו בלידות-חי, נרשמו שתי הפלות ספונטניות והריון אחד הופסק לאחר אבחון טרום-לידתי של תסמונת דאון.

מספרים אלו אינם שונים בהרבה מהממצאים באוכלוסיה הכללית, והם דומים למספרים בנשים עם אותן מחלות, שלא נחשפו לטיפולים הביולוגים. מספר הלידות המוקדמות ויילודים קטנים לגיל הריון, קשור למחלה עצמה ולא לטיפול התרופתי בה.

במחקר השני, שכלל 78 נשים, 17 נשים נחשפו לטיפול ב-Adalimumab במהלך הטרימסטר הראשון. 25 נשים נוספות לא ענו על קריטריוני המחקר, אך נכללו בניתוח הממצאים. מהן, 14 נחשפו ל-Adalimumab במהלך הטרימסטר הראשון.

החוקרים עקבו אחר 7 הריונות בקבוצת המטופלות ב-Adalimumab, 6 הסתיימו בלידות במועד של יילודים בריאים. ההריון השביעי היה הריון תאומים, אחד מהם הופל באופן ספונטני והשני נולד לפני המועד עם דיספלאזיה מולדת של הירך.

ברור שלא ניתן לערוך מחקרים בכדי לבחון את בטיחות הטיפול במהלך ההריון. מסיבה זו ערכו החוקרים בדיקות לאחר שיווק התרופה, בכדי לזהות דגלים אדומים, שלא זוהו מוקדם יותר, ומצאו כי המספרים אינם שונים בהרבה מאלו שבאוכלוסיה הכללית.

החוקרים מדגישים כי פסוריאזיס אינה מחלה קוסמטית, אלא מצב אינפלמטורי כרוני, שעשוי לפגוע בתפקוד החולה. Etanercept נכנס לקטגוריה B בנוגע לטיפול תרופתי בהריון, כך שבמידה וחייבים לתת את הטיפול, מדובר באופציה טובה בנשים הרות עם פסוריאזיס.

עד כה, נראה כי הטיפול בטוח במהלך הריון.

המטרה העיקרית של האינפורמציה הנוספת הזו היתה להרגיע מעט את חששן של הנשים באשר לטיפול התרופתי במהלך ההריון. המידע עוזר בתהליך קבלת ההחלטות. במקרים רבים חלה רמיסיה ספונטנית במהלך ההריון, כך שהנשים יכולות להפסיק ליטול את הטיפול בכל מקרה.

החוקרים מציינים כי הממצאים בנוגע לשתי התרופות הינם ראשוניים, ולא ניתן להסיק מסקנות גורפות באשר לשימוש הקליני.

AAD 65th Annual Meeting: Posters 38 and 39. Presented February 4, 2007

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    כשל גדילה, כפי שבא לידי ביטוי בהיקף הראש בשחרור של ילודים עם פגות קיצונית, נמצא כקשור לתוצאות התפתחותיות והתנהגותיות בגיל שנתיים, כך פורסם ב- Journal of Perinatology ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • רמות אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם מנבאות סוכרת הריונית (Diabetes Care)

    רמות אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם מנבאות סוכרת הריונית (Diabetes Care)

    במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ריכוז אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסוכרת הריונית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ריכוזי אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם ובאמצע ההיריון ובין הסיכון לאבחנה של סוכרת הריונית. החוקרים מדדו את ריכוזי אלבומין מסוכרר […]

  • עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Dupilumab לאורך חמש שנים כנגד אטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Dupilumab לאורך חמש שנים כנגד אטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    לאורך חמש שנים, טיפול ב- Dupilumab (דופיקסנט) הדגים פרופיל בטיחות מקובל ויעילות ממושכת, עם שיפור משמעותי בסימנים ותסמינים של אטופיק דרמטיטיס בחולים עם מחלת עור בדרגה בינונית-עד-חמורה. מחר LIBERTY AD בשלב 3 הינו מחקר הארכה בתווית-פתוחה להערכת בטיחות ויעילות Dupilumab ב-2,677 מבוגרים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה אשר לקחו בעבר חלק במחקרי Dupilumab לאורך חמש […]

  • קרם Roflumilast אושר לטיפול באקזמה בחולים מגיל שש שנים ומעלה (מתוך הודעת ה-FDA)

    קרם Roflumilast אושר לטיפול באקזמה בחולים מגיל שש שנים ומעלה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישרו התוויה חדשה לטיפול בקרם Roflumilast בריכוז 0.15% כנגד אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית במבוגרים וילדים מגיל שש שנים ומעלה. המומחים מסבירים כי קרם Roflumilast, אשר פותח ע”י חברת Arcutis Biotherapeutics, הינו מעכב PDE-4 מקומי ללא-סטרואידים, אשר אושר בעבר בריכוזים גבוהים לטיפול בסבוריאה ופסוריאזיס רובדי. האישור הנוכחי מבוסס […]

  • ההשפעה של פעילות גופנית על דיכאון וחרדה בנשים לאחר-מנופאוזה (BMC Public Health)

    ההשפעה של פעילות גופנית על דיכאון וחרדה בנשים לאחר-מנופאוזה (BMC Public Health)

    במאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי פעילות גופנית עשויה לסייע בהקלה על תסמיני דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פעילות גופנית זוהתה כטיפול תא-תרופתי מבטיח להקלה על דיכאון, אך עדיין קיימת מחלוקת באשר לסוג הפעילות היעיל ביותר. מטרתם כעת הייתה להשוות ולדרג את […]

  • אסתמה אימהית במהלך היריון והסיכון לאלרגיה ואסתמה בצאצאים (BJOG)

    אסתמה אימהית במהלך היריון והסיכון לאלרגיה ואסתמה בצאצאים (BJOG)

    במאמר שפורסם בכתב העת BJOG מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב ילדים לאימהות עם אסתמה סיכון מוגבר להתפתחות מחלות אלרגיות. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עדויות קליניות וקדם-קליניות מעידות כי חשיפה תוך-רחמית לאסתמה אימהית מלווה בסיכון מוגבר לאסתמה בצאצאים. עם זאת, לא ידוע אם אסתמה אימהית מעלה גם את הסיכון לאלרגיות […]

  • בדיקת סוכר בדם בצום בהיריון מתקדם עשויה לסייע כבדיקת סקר לזיהוי סוכרת הריונית בטרימסטר השלישי (BJOG)

    בדיקת סוכר בדם בצום בהיריון מתקדם עשויה לסייע כבדיקת סקר לזיהוי סוכרת הריונית בטרימסטר השלישי (BJOG)

    במאמר שפורסם בכתב העת BJOG מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחלק מהנשים עם בדיקת סקר תקינה לסוכרת הריונית בטרימסטר הראשון והשני להיריון ישנה עדות להופעה מאוחרת של סוכרת הריונית לפי בדיקת סקר נוספת של סוכר בדם בצום בשבועות 32-34 להיריון, כאשר הסיכון למאקרוזומיה גבוה יותר משמעותית במקרים אלו. מטרת המחקר הנוכחי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה