Dermatology other

האם צריכת פירות מפחיתה את הסיכון לנגעים אוראלים טרום-ממאירים בגברים? (Am J Epidemiol)

ממחקר חדש שפורסם בגליון ספטמבר של American Journal of Epidemiology , צריכת פירות בכמות גדולה, בעיקר פירות ומיצי הדר, מפחיתה את הסיכון לנגעים אוראלים טרום-ממאירים בגברים.

לדברי החוקרים, מקורם של מרבית הגידולים האורלים מסוג Squamous Cell Carcinoma, בנגעים טרום-ממאירים. מחקרים אפידמיולוגיים מצאו כי 16-40% מכלל הנגעים האוראלים הטרום-ממאירים, עוברים טרנספורמציה ממארת.

החוקרים בחנו את השפעת צריכת פירות וירקות על האירעות נגעים אוראלים טרום ממאירים, בקרב 42,311 גברים אמריקאים, שלקחו חלק במחקר Health Professional Follow-up Study. באמצעות שאלוני תזונה, העריכו החוקרים את הרגלי התזונה של המשתתפים כל 4 שנים.

סה”כ נרשמו 207 מקרים של נגעים אוראלים טרום-ממאירים בתקופה שבין 1986 ו-2002.

החוקרים מצאו קשר בין פירות הדר, מיצי פרות הדר ופירות וירקות עתירים בויטמין C ובין סיכון נמוך באופן משמעותי להתפתחות נגעים אורלים טרום-ממאירים, בעוד שצריכה מוגברת של כל אלו הביאה לירידה של 30-40% בסיכון. לדוגמא, הסיכון היחסי לנגעים אוראלים טרום-ממאירים בקרב המשתתפים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של מיצי פרות הדר, בהשוואה לאלו שצרכו את הכמות הקטנה ביותר, עמד על 0.65.

החוקרים לא זיהו קשר בין הצריכה הכוללת של ירקות ופירות עשירים בביתא-קרוטן או ליקופן, ובין התפתחות נגעים אוראלים טרום-ממאירים.

בקרב משתתפים מעשנים, זיהו החוקרים קשר לינארי בין צריכת ירקות ירוקים ופירות וירקות עתירים בביתא קרוטן, ובין סיכון מוגבר עבור כל מנה נוספת ביום (RR=1.67 ו-RR=1.65, בהתאמה). אולם, בשל מספר המעשנים הנמוך, יש להתייחס בזהירות לממצאים אלו.

לסיכום, החוקרים מאמינים כי המלצות תזונתיות, המעודדות צריכה מוגברת של פירות, מסייעות במניעת התפתחות נגעים אוראלים טרום-ממאירים וסרטניים.

Am J Epidemiol 2006;164:556-566

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה