Dermatology other

נשים עם היסטוריה של ממאירות בעור, הינן בסיכון כפול לחלות במלנומה, ללא קשר לחשיפה לשמש ( (cancer

מחקר חדש קבע , כי נשים לבנות בגיל הבלות עם היסטוריה של סרטן העור, בסיכון גבוה יותר לחלות במלנומה ללא קשר לחשיפה לשמש.
המחקר מצא שנשים בגילאים 50-79 עם היסטוריה של סרטן העור כמו: “Basal cell carcinoma” או ” squamous cell carcinoma” , היו בסיכון פי 2.41 לפתח מלנומה עורית בתקופה של  5.6 שנים, לעומת קבוצת ביקורת של נשים שלא סבלו מסרטן העור לפני כן ונחשפו משמעותית יותר לקרינת שמש בעברן.
סרטני עור שאינם מלנומה הם הסרטנים הכי שכיחים בארה”ב וכל שנה מתגלים 1.3מיליון מקרים של סרטנים אלו. מכיוון שסרטנים אלו הם בעלי פרוגנוזה טובה החולים לא נשאלים בד”כ על היסטוריה של סרטני עור במהלך בדיקה רוטינית שגרתית.
לדעת החוקרים, מטרת המחקר הינה לקבוע את קבוצות הסיכון שנוטות לחלות יותרבמלנומה, ובסופו של דבר ליצור פרוטקול בדיקות שגרתיות לאוכלוסיות בסיכון למלנומה וכך ולאבחן מוקדם יותר את המחלה. בנוסף, אולי יש איזשהו פתולגיה בגן משותף שגורם הן למלנומה והן לסרטנים אחרים בעור (אופציה למחקר נוסף).

מטרתו השניה של המחקר היא להאדיר את חשיבותם של סרטני העור שאינם מלנומה ולהגדירם  כגורמי סיכון למלנומה גם באנשים שנחשפו לשמש וגם באלו שלא. לכן כשעושים תחקור לאדם עם מלנומה אין לשאול רק אם הוא נחשף הרבה לשמש אלא אם היו לו גידולים סרטניים אחרים בעור בעבר.

מלנומה הינה מחלה קטלנית. למרות שהיא מהווה רק 4% מהסרטנים בעור, מתים ממנה בארה”ב כל 4 שעות. הסיבה היא שמאד קשה לטפל בה כשהיא מעט מתפשטת ממקור הנגע הממאיר. ע”מ להימנע מהמחלה ומהתפשטותה יש לבצע בדיקות עור שגרתיות,בעיקר בקבוצות אוכלוסייה שהינה בסיכוי גבוה לפתח את המחלה.

קישור לכתבה המקורית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה