Dermatology other

נראה כי חלק מהילדים מתגברים על אלרגיה לאגוזים (J Allergy Clin Immunol)

מחקר שכלל ילדים בגיליאם 3-21 שנה עם אלרגיה ידועה לשקדים, פקאנים, אגוזי קשיו ואגוזים אחרים הציע כי בערך 1 מ-10 יתגברו על האלרגיה שלהם – כולל אלו שנכשלו בעבר ואלו שסבלו מתגובה אנפילקטית חמורה.

למרות שהפוטנציאל לתגובה חמורה קיים ונקודת החיתוך האידיאלית ל-IgE לאגוזים לא בוססה, חולים בגיל 4 ומעלה עם רמות IgE של 5 קילו יחידות לליטר או פחות נחשבים לאתגר במסגרת עם צוות מתאים, ציינו החוקרים בגיליון נובמבר של Journal of Allergy and Clinical Immunology.

מצד שני, יהיה זה זהיר יותר לדחות אתגר זה עד שרמות IgE ירדו מתחת ל-2 קילו יחידות לליטר בגלל שזה עשוי להעלות את הסיכוי לתוצאות מוצלחות.

בעוד ש-20% מהילדים מתגברים עם אלרגיה לבוטנים, פחות ידוע על ההיסטוריה של אלרגיה לאגוזים. החוקרים בדקו 278 ילדים עם אלרגיה לאגוזים. מתוכם, 101 עם היסטוריה של תגובה חריפה, ומתוכם 12 (12%) הגיבו לכמה סוגי אגוזים ו-73 (63%) עם תגובה בינונית עד חמורה.

9 מ-20 הילדים שהגיבו בעבר לאגוזים עברו בהצלחה מבדק אורלי, כך ש-9 (8.9) מ-101 חולים עם היסטוריה קודמת של תגובות התגברו על האלרגיה.

בקרב אלו האלרגים לאגוזים ובוטנים, אלו שהתגברו על האלרגיה לבוטנים היו בסבירות גבוהה יותר להתגבר על האלרגיה לאגוזים. עם זאת, ילדים האלרגים ליותר מסוג אחד של אגוזים כנראה שלא יתגברו על האלרגיה.

באנליזה שבדקה נקודת חיתןך ספציפית של IgE, מצאו החוקרים כי 58% עם רמות IgE של 5 קילו יחידות לליטר ומטה ו-63% עם רמות של 2 ומטה עברו את המבדק.

תגובות אלרגיות לאגוזי עץ נמשכות לרוב לכל החיים. המחקר מראה כי לחלק מהילדים, הימנעות לכל החיים מאגוזים אלו, הנמצאים במספר רב של מאכלים, אינה בהכרח הכרחית.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה