Dermatology other

חשיפה לקרינה בעבודה מעלה סיכון לסרטן העור (Int J Cancer)

במחקר בנושא טכניקות רדיולוגיות, חשיפה כרונית לקרינה מייננת, אפילו ברמות נמוכות, מעלה את הסיכון לקרצינומה מסוג basal cell. הסיכון היה הגבוה ביותר בנבדקים עם עיניים בהירות וצבע שיער בהיר.

למרות שקרינה מייננת היא גורם ידוע לסרטן עור מסוג nonmelanoma, הסיכון שנצפה עם חשיפה כרונית וחשיפה ל-UV לא היה ברור, על פי הדיווח בגיליון יולי של International Journal of Cancer.

החוקרים ניתחו נתונים מ-65,304 רדיולוגים לבנים. במחקר הראשון, בין 1983-1989, כלל מגוון שאלות דמוגרפיות, בריאותיות, ויחסי עבודה, והשני, שנערך בין השנים 1994-1998 התמקד בעיקר בסרטן וגורמי סיכון שונים.

1355 מקרי קרצינומה מסוג basal cell דווחו ו-270 מקרי קרצינומה squamous cell אובחנו בקבוצת המחקר.

נראה כי חשיפה לזמן ארוך לקרינה מייננת מעלה את הסיכון לסרטן מסוג basal cell אך לא squamous cell. חשיפה לקרינת UV לא שינתה קשר זה, בעוד שפיגמנטציה כן.

ההשפעות היו הברורות ביותר לנבדקים שהחלו לעבוד במהלך שנות ה-50 ולפני כן, תקופה שהקרינה היתה ברמה גבוהה יחסית. בהשוואה לטכניקות שהחלו לאחר שנית ה-60, אלו שהחלו מוקדם יותר היו פי 1.42-2.04 בסיכון לפתח סרטן מסוג basal cell.

המחקר מספק הוכחה לא ישירה לעלייה בסיכון לקרצינומה מסוג basal cell הקשורה לחשיפה מקצועית לקרינה מייננת במינונים נמוכים עד בינוניים.

Int J Cancer 2005;115:828-834.

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה