Dermatology other

המנעות של האם ממזון אלרגני אינה מונעת התפתחות אלרגיה בצאצא

חוקרים מדווחים שהמנעות של נשים בהריון או נשים מניקות ממזון הקשור באלרגיה כמו חלב, ביצים ואגוזים אינה מונעת התפתחות של רגישות למזונות הללו בקרב ילדיהם.

למחקר בו נטלו חלק 545 משפחות נכנסו נשים שהשתתפו במחקר קנדי על אסתמה ואלרגיה, ילדיהם הוגדרו כנמצאים בסיכון גבוה עם היה להם קרוב משפחה מדרגה ראשונה שסבל מאסתמה או שני קרובים שסבלו מאלרגיה המתווכת ע”י IgE.

האמהות הונחו להמנע מאכילה של בוטנים, אגוזים ודגים ולהפחית את צריכת הביצים והחלב בטרימסטר השלישי להריונן ובמהלך השנה הראשונה בה הן הניקו. כמו כן האמהות החלו להאכיל את ילדיהן במוצקים רק לאחר 6 חודשים ומנעו מהם חלב עד גיל שנה, ביצים עד גיל שנתיים ואגוזים עד גיל שלוש.

החוקרים מצאו שבגיל שנה לא היה הבדל מובהק בין הקבוצות מבחינת הרגישות למזונות שנמנעו מהילדים בין קבוצת המחקר (n=251) לקבוצת בקרה (n=246) שבה לא נמנעה חשיפת הילדים למזונות הללו.

בגיל שנתיים שיעור הרגישות לביצים היה גבוה באופן מובהק סטטיסטית בקבוצת המחקר (12%) בהשוואה לקבוצת הבקרה (6%). גם ברגישות לחלב היתה נטייה לרעת הילדים שלא נחשפו למזונות הללו.

בגיל שבע, רק כ-1% מהילדים בשתי הקבוצות היה רגיש לחלב ו-1-4% רגישים לביצים. לעומת זאת, 11% מקבוצת המחקר ורק 7% מקבוצת הבקרה הראו רגישות לאגוזים.

החוקרים סיכמו שבסה”כ נצפתה ירידה ברגישות למזון עם העליה בגיל כאשר בגיל שנה 102 ילדים היו רגישים ואילו בגיל 7 רק 47. ילדים עם היסטוריה משפחתית של אסתמה נמצאו בסיכון מוגבר בגילאים הצעירים לסבול מרגישות לחלב וביצים, רגישות שדעכה עם הגיל.

הם הוסיפו שאסטרטגיה של המנעות מהמזונות האלרגנים במהלך הטרימסטר השלישי להריון ובתקופת ההנקה אינה יעילה למניעת האלרגיה למזונות הללו בילדים הנמצאים בסיכון מוגבר ללקות בה. ממצאים אלה עומדים בניגוד להמלצות הרפואיות הנוכחיות שממליצות לאמהות לילדים הנמצאים בסיכון למנוע מצאצאיהם את המזונות הללו בילדות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה