Dermatology other

מתן טופיקלי של 15% Azelaic Acid Gel נמצא יעיל יותר בטיפול ב- Papulopustular Rosacea ממתן של 0.75% Metronidazole Gel.

סקירת עורך מאמרי המערכת במדור הדרמטולוגיה, ד”ר משה לפידות:

מחקר אקראי שפורסם לאחרונה משווה את יעילות ובטיחות השימוש בשני טיפולים טופיקלים אפשריים במקרים מתונים של Papulopustular Rosacea באזור הפנים: פורמולה חדשה של ג’ל15% azelaic acid , לעומת ג’ל 0.75% metronidazole .

המחקר הרב-מרכזי נערך בשלושה עשר מרכזים ברחבי ארצות הברית, והיה אקראי, כפול-סמיות, והשוואתי. במחקר השתתפו 251 נבדקים הסובלים מ- Papulopustular Rosacea המלווה ב- אריתמה ו-טלנגיקטזיות שאינן חולפות.

 הנבדקים חולקו באופן אקראי לקבוצה שטופלה בג’ל azelaic acid ולקבוצה שקיבלה טיפול בג’ל metronidazole פעמיים ביום למשך 15 שבועות.

המדדים העיקריים ששימשו להערכת תוצאות הטיפולים הם: שינוי נומינלי ואחוזי בכמות הנגעים הזיהומיים, שינוי בשיעור החומרה של ה- erythemaוה- telangiectasia, ההערכה הכללית של מצב ה- rosaceaשנעשתה על-ידי החוקרים, ודירוג השיפור הכללי הן על-ידי החוקרים והן על-ידי המטופלים.

מן התוצאות עולה כי שימוש בג’ל azelaic acid יעיל יותר משימוש בג’ל metronidazole בהורדת הכמות הנומינלית הממוצעת של הנגעים (12.9- לעומת 10.7-, בהתאמה) (P=.003) ובהורדת החלק היחסי הממוצע של נגעים זיהומיים (72.7%- לעומת 55.8%-, בהתאמה) (P<.001).


בהתייחס לחומרת ה erythema, שיפור נצפה ב56% מן המטופלים בגל azelaic acid לעומת 42% מהמטופלים בג’ל metronidazole (P=.02).

יעילות הטיפול בגל metronidazole בבדיקת משתנים אלה נכנסה לפלטו אחרי השבוע השמיני לטיפול, בעוד בטיפול בגלazelaic acid נצפתה התקדמות בשיפור עד השבוע ה-15 לטיפול.



באף אחד מהטיפולים לא נצפתה השפעה קלינית על מצב ה- telangiectasia. בטיפול בגלazelaic acid נצפה יתרון טיפולי משמעותי הן עלפי ההערכה הכללית של החוקרים (P=.02), והן עלפי הערכת השיפור הכללית (P=.005).



גם בהערכת היעילות הכללית שנעשתה על ידי המטופלים קיבל הטיפול בגל azelaic acid דירוג גבוה יותר.



הסבילות הקוסמטית של שני התכשירים זכתה לדירוג גבוה על-ידי הנבדקים. באף אחת מקבוצות הטיפול לא דווחו תופעות לוואי חמורות או סיסטמיות הקשורות לטיפול. 

החוקרים מסיקים כי בהתייחס לשיפור בסימנים העיקריים של rosacea שהם נגעים זיהומיים ו- erythema, לשימוש בג’ל 15% azelaic acid פעמיים ביום למשך 15 שבועות יש יתרון בעל משמעות על-פני השימוש בג’ל 0.75% metronidazole.

הערת העורך: ממצא מפתיע למדי, מבחינתי. עד כה לא התרשמתי באופן ניכר מאף אחד מהשניים, אך אם הייתי צריך להמר הייתי מהמר על המטרונידאזול ג’ל. יתכן ושווה לנסות שוב את החומצה האזלאית.

Arch Dermatol. 2003;139:1444-1450

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה