Dermatitis

קרם Delgocitinib יעיל בטיפול באקזמה כרונית של הידיים (The Lancet)

טיפול מקומי ב- Delgocitinib, מעכב Janus Kinase, נסבל היטב והפחית את חומרת ותסמיני המחלה בחולים עם אקזמה כרונית של הידיים בדרגה בינונית-עד-חמורה, כך עולה מתוצאות שני מחקרים בשלב 3.

שני מחקרים אקראיים, בינלאומיים, כפלי-סמיות, בשלב 3: מחקר DELTA1 (487 חולים) ומחקר DELTA 2 (473 חולים) כללו מבוגרים (גיל ממוצע של 44 שנים) עם אקזמה כרונית של הידיים בדרגה בינונית-עד-חמורה. המשתתפים במחקרים חולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת קרם Delgocitinib במינון 20 מ”ג/גרם או קרם פלסבו, אשר נמרחו פעמיים ביום למשך 16 שבועות.

התוצא העיקרי של המחקר היה IGA-CHE (או Investigator’s Global Assessment of Chronic Hand Eczema) לאחר 16 שבועות, אשר הוגדר כמדד IGA-CHE אפסי (נקי) או 1 (כמעט-נקי). תוצאי סיום משניים כללו ירידה במדדי גרד וכאב לפי Hand Eczema Symptom Diary ושיפור של לפחות 75% ו-90% במדד HECSI (או Hand Eczema Severity Index) מתחילת המחקר עד לאחר 16 שבועות.

מספר גדול יותר של מטופלים ב- Delgocitinib הגיבו היטב לטיפול לפי מדד IGA-CHE, בהשוואה לטיפול הדמה עם שיעורים של 20% לעומת 10% במחקר DELTA1 (p=0.0055) ושל 29% לעומת 7% במחקר DELTA2 (p<0.0001).

הטיפול ב- Delgocitinib הפחית משמעותית את מדדי כאב וגרד משנית לאקזמה בשני המחקרים (p<0.0001 בכל ההשוואות). שיעור החולים שהשיגו תגובה לפי מדד HECSI-75 ו-HECSI-90 לאחר 16 שבועות היה גבוה יותר משמעותית בקרב מטופלים ב- Delgocitinib לעומת חולים בזרוע הפלסבו (p<0.0001 בכל ההשוואות).

שיעור האירועים החריגים היה דומה בשני המחקרים, כאשר מרבית תופעות הלוואי היו בדרגה קלה עד בינונית ולא יוחסו לטיפול התרופתי. האירועים החריגים הנפוצים ביותר כללו COVID-19, נזופרינגיטיס וכאבי ראש.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שני המחקרים מעידים כי קרם Delgocitinib מהווה טיפול מקומי יעיל ונסבל היטב במבוגרים עם אקזמה כרונית של הידיים, ללא סוגיות בטיחות על-רקע הטיפול התרופתי.

The Lancet, July 18, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה