Dermatitis

השכיחות הגבוהה ביותר של אקזמה בארה”ב נצפתה בקרב ילדים ונשים בוגרות (Revolutionizing Atopic Dermatitis)

שכיחות אטופיק דרמטיטיס המדווחת על ידי מטופלים הייתה גבוהה יותר בקרב ילדים זכרים ונשים בוגרות, בעוד שבמבוגרים היספנים השכיחות הייתה נמוכה יותר בהשוואה לרקעים אתניים אחרים

מחקר חדש שהוצג בכנס Revolutionizing Atopic Dermatitis בשיקגו חושף נתונים חשובים על שכיחות אטופיק דרמטיטיס בארצות הברית. המחקר המבוסס על סקר הבריאות הלאומי משנת 2021, כלל 3,103 משתתפים שדיווחו על אבחנה של אטופיק דרמטיטיס או אקזמה.

הממצאים העיקריים מראים כי שכיחות אטופיק דרמטיטיס בקרב מבוגרים בגילאי 18-64 היא 7.6% (כ-15.3 מיליון אמריקאים), ובקרב מבוגרים מעל גיל 65 היא 6.1% (כ-3.2 מיליון). בקרב ילדים, השכיחות גבוהה יותר ועומדת על כ-10.8% (כ-7.8 מיליון ילדים).

המחקר מצביע על הבדלים משמעותיים בשכיחות אטופיק דרמטיטיס בין קבוצות אתניות שונות. השכיחות הגבוהה ביותר נמצאה בקרב אנשים מ”גזעים בודדים ומרובים אחרים” (12.4%), ואילו השכיחות הנמוכה ביותר נמצאה בקרב היספנים (4.8%).

ניתוח רגרסיה מרובה הראה כי הסיכון לחלות גבוה יותר בקרב נשים (יחס סיכויים 1.4), מבוגרים בגילאי 18-64 (יחס סיכויים 1.4), וילדים מתחת לגיל 18 (יחס סיכויים 2.0) בהשוואה למבוגרים מעל גיל 65. כמו כן, נמצא סיכון מוגבר בקרב אפרו-אמריקאים בהשוואה ללבנים (יחס סיכויים 1.2).

ד”ר ראג’ צ’ובטיה, אחד מכותבי המחקר, מציין כי “ממצאים אלו מדגישים את הצורך באסטרטגיות ממוקדות להתמודדות עם הנטל של אטופיק דרמטיטיס באוכלוסיות שונות בארצות הברית”. ד”ר ג’ונתן סילברברג מציין כי המחקר ממלא פער חשוב בהבנת השכיחות הגבוהה של אטופיק דרמטיטיס  גם בקרב מבוגרים, ומדגיש את ההבדלים בין קבוצות אתניות שונות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה