Depression

אבות טריים חווים תקופה של סיכון פסיכולוגי גבוה (Journal of Affective Disorders)

מחקר צרפתי חדש מצביע על עלייה בסיכון לבעיות בריאות נפשית בקרב גברים בתקופה שסביב לידת ילדם הראשון, כך עולה ממחקר שפורסם ב- Journal of Affective Disorders

מחקר צרפתי חדש שפורסם ב- Journal of Affective Disorders, מצביע על עלייה בסיכון לבעיות בריאות נפשית בקרב גברים בתקופה שסביב לידת ילדם הראשון. החוקרים ניתחו נתונים מקוהורט CONSTANCES לאורך 9 שנים, כולל 6,299 גברים שהפכו לאבות לראשונה.

המחקר מצא כי 7.9% מהגברים דיווחו על מחלת נפש במהלך המחקר, כאשר 9.7% מהמקרים התרחשו לאחר הלידה. חרדה השפיעה על 6.5% מהקוהורט, והייתה בולטת יותר לאחר הלידה (7.8%) לעומת לפניה (4.9%). שיעור התסמינים המשמעותיים קלינית עמד על 23.2% בממוצע, עם עלייה מ-18.3% ל-25.2% לאחר הלידה.

ניתוח סטטיסטי זיהה שלוש קבוצות של גברים עם מסלולי בריאות נפשית דומים לאורך זמן: 90.3% שמרו על סיכון נמוך וקבוע, 4.1% הציגו סיכון גבוה וקבוע, ו-5.6% חוו סיכון גבוה זמני בשנתיים עד ארבע שנים סביב הלידה.

גורמי הסיכון הקשורים לסיכון גבוה וזמני למחלות נפש היו, לפי סדר יורד של חשיבות- היעדר תעסוקה, חוויית לפחות אירוע שלילי אחד במהלך הילדות, ויתור על טיפול רפואי מסיבות כלכליות, וגיל 35-39 שנים. גורמי הסיכון הקשורים לסיכון גבוה וקבוע למחלות נפש היו, לפי סדר יורד של חשיבות- גיל 60 ומעלה, היעדר תעסוקה, אי-חיים עם בן או בת זוג, גיל 40-44 שנים, וקיום ילדים נוספים בשנים הבאות. החוקרים ציינו כי אבות צרפתיים, הזכאים לחופשת אבהות בתשלום של שבועיים בממוצע, עשויים להתקשות בניהול זמנם, אחריותם המקצועית וחובות ההורות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה