Depression

בדיקות סקר לדיכאון לפני-ניתוח עשויות להפחית את הסיכון לסיבוכים לאחר ניתוח קיבוע עמוד-שדרה מותני (מתוך כנס ה- North American Spine Society)

בדיקת סקר לדיכאון לפני ניתוח קיבוע מותני מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים, פניות לחדרי מיון והוצאות רפואיות בחולים עם הפרעת דיכאון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society.

בארגון הבריאות העולמי מאמינים כי דיכאון צפוי להפוך לאחד הגורמים המובילים לתחלואה ותמותה עד שנת 2030. מחקרים קודמים הראו כי בחולים עם הפרעות מצב רוח סבילות ירודה לכאב, עליה בקטסטרופיזציה וירידה בעמידות לגורמי דחק במהלך ניתוחים.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר PearlDiver והשלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שהתמקד בחולים עם הפרעה דיכאונית שעברו קיבוע עמוד-שדרה מותני ראשוני בגובה אחד או בשני גבהים בין 2010 ועד 2020. הם ניתחו שני מדגמים תואמים ביחס 1:5 של 2,662 חולים ו-13,058 משתתפים ללא בדיקת סקר לדיכאון לפני-ניתוח או ביקור פסיכותרפי בתוך שלושה חודשים מהניתוח.

מדדי התוצא העיקרי נאספו לאחר 90 ימים מהניתוח וכללו סיבוכים רפואיים, פניות לחדרי מיון, אשפוזים חוזרים ועלויות טיפול רפואי.

בחולים עם הפרעה דיכאונית שלא השלימו בדיקת סקר לדיכאון לפני הניתוח תועדו שיעורי היארעות גבוהים יותר משמעותית וסיכויים גבוהים יותר לסיבוכים רפואיים לאחר 90 ימים בהשוואה לחולים עם עדות לדיכאון בבדיקות סקר לפני הניתוח (40.57% לעומת 16%; יחס סיכויים של 2.71). בחולים ללא בדיקת סקר לדיכאון לפני הניתוח גם תועדה היארעות גבוהה יותר וסיכויים גבוהים יותר לפניה לחדרי מיון לאחר 90 ימים (15.78% לעומת 4.23%; יחס סיכויים של 4.25) בהשוואה לחולים שהשלימו בדיקות סקר לדיכאון.

החוקרים לא מצאו הבדלים בשיעורי היארעות או בסיכון לאשפוזים חוזרים לאחר 90 ימים בין הקבוצות (9.31% לעומת 9.53%; יחס סיכויים של 0.97). עם זאת, בחולים שלא השלימו בדיקות סקר לדיכאון תועד החזר גדול יותר משמעותית לאחר 90 ימים, בהשוואה לחולים שהשלימו בדיקות סקר לדיכאון טרם ההתערבות הניתוחית (51,160 דולרים לעומת 54,731 דולרים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשלמת בדיקות סקר לדיכאון לפני ניתוחי עמוד-שדרה מאחר ואלו עשויים להביא לשיפור בתוצאות לאחר הניתוח.

מתוך כנס ה- North American Spine Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה