Depression

אובדנות בקרב טרנסג’נדרים מבוגרים (Aging & Mental Health)

כרבע מהמבוגרים הטרנסג'נדרים מעל גיל 50 שקלו לשים קץ לחייהם בשנה האחרונה

מחקר חדש שפורסם ב-Aging & Mental Health הראה כי כרבע מהמבוגרים הטרנסג’נדרים מעל גיל 50 שקלו לשים קץ לחייהם בשנה האחרונה. עורכי המחקר ציינו כי שיעור זה גבוה מההערכות לגבי שיעור המחשבות האובדניים בקרב האוכלוסייה הבוגרת הכללית (4.7%) ובקרב מבוגרים (11%-17%).

המחקר הרטרוספקטיבי הזה הראה כי בסיכון גבוה במיוחד נמצאים אלה שחווים הטרדה, אלימות או יחס לא שוויוני במקום העבודה, מאנשי מקצוע בתחום הבריאות ואכיפת החוק, ובשירותי דיור ושירותים ציבוריים אחרים; אלו החווים איומים על ביטחונם; או אלה שחיים בעוני. בנוסף, טרנסג’נדרים מבוגרים שחווים סטרס פסיכולוגי משמעותי, עם ציון של 12 ומעלה בסולם קסלר-6, נמצאים בסיכון הגבוה ביותר למחשבות אובדניים.

לפי מחבר המחקר, “ידוע כי טרנסג’נדרים, כחברים בקבוצה המופלה לרעה, סובלים משיעורים גבוהים יותר של חרדה, דיכאון ובעיות נפשיות אחרות. המחקר מנסה להזהיר אותנו שאולי הבעיה גדולה ממה שחשבנו וכי דרוש מחקר נוסף בנושא”.

הוא הוסיף כי “המחקר תומך בתפיסה שמדובר באוכלוסיית חולים פגיעה, ומכיוון שמדובר באוכלוסיית חולים פגיעה צריך לחשוב ברצינות על מחקר נוסף כיצד ניתן לעזור להם ומהן ההתערבויות שעשויות לעשות את ההבדל”.

המחברים בחנו גם כמה דיווחו על הטרדה, אלימות ויחס לא שוויוני. יותר משלושה רבעים מהנשאלים (77%) אמרו כי הם חוו לפחות חלק מהבעיות הללו, כאשר 5% אמרו כי חוו כל בעיה בכל תחום. לאחרונים היה יותר מסיכון כפול לרעיונות אובדניים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה