Depression

טנטון מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון במבוגרים (Laryngoscope Investig Otolaryngol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Laryngoscope Investigative Otolaryngology עולה קשר מובהק סטטיסטית בין טנטון ובין הסיכון לדיכאון במבוגרים בארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא נערכו מחקרים קודמים על בסיס סקר NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey) להערכת הקשר בין דיכאון וטנטון במבוגרים מעל גיל 20 שנים, או את ההשפעה של טנטון על דיכאון. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את הקשר בין טנטון ובין דכאון במבוגרים בארצות הברית.

מחקר החתך התבסס על נתונים מסקרי NHANES בשנים 2005 עד 2018 אודות מבוגרים בגילאי 20 שנים ומעלה אשר השלימו שאלון להערכת טנטון ודיכאון. הערכת דיכאון התבססה על שאלון PHQ-9 וניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין טנטון ודיכאון.

מדגם המחקר כלל 10,409 משתתפים, מהם 17.69% דיווחו על תסמיני טנטון. שיעורי הימצאות דיכאון עמדו על 6.2% בקרב אלו ללא טנטון ועל 15.1% באלו שדיווחו על טנטון (p<0.0001).

לאחר תקנון לערפלנים אפשריים דוגמת נתונים דמוגרפיים וסוציו-אקונומיים, משתתפים שחוו טנטון היו בסיכון גבוה יותר לתסמיני דיכאון (יחס סיכויים מתוקן של 2.0, רווח בר-סמך 95% של 1.61-2.48). מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי טנטון מלווה בשכיחות מוגברת של דיכאון בכל תתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר מובהק סטטיסטית בין טנטון ובין הסיכון לדיכאון במבוגרים, נתונים המדגישים את חשיבות גורמים פסיכולוגיים בניהול הטיפול בחולים עם טנטון.

Laryngoscope Investig Otolaryngol. 2023 Aug 21;8(5):1365-1375

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה