Depression

סיכון מוגבר לאובדנות בקרב טרנסג’נדרים לעומת האוכלוסייה הכללית (JAMA)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב טרנסג’נדרים הסיכון לאובדנות גבוה יותר משמעותית, בהשוואה לאלו שאינם טרנסג’נדרים.

במחקר עוקבה רטרוספקטיבי ארצי שהתבסס על נתונים אודות למעלה מ-6.6 מיליון מטופלים בגילאי 15 שנים ומעלה שנולדו בדנמרק, החוקרים זיהו 3,759 מטופלים טרנסג’נדרים דרך הרשומות של בית החולים ורשומות אדמיניסטרטיביות של שינוי מגדרי בחוק.

לאורך מעקב של 21,404 שנות-אדם תועדו 92 ניסיונות אובדניים, 12 מקרי אובדנות ו-245 מקרי תמותה שאינה על-רקע אובדנות באוכלוסייה זו.

מהנתונים עולה כי למרות ירידה בשיעור ניסיונות אובדניים ותמותה לאורך 42 השנים, הסיכון לניסיון אובדני (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 6.6, רווח בר-סמך 95% של 4.5-9.5), תמותה עקב אובדנות (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 2.8, רווח בר-סמך 95% של 1.3-5.0), תמותה שאינה עקב אובדנות (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 1.7, רווח בר-סמך 95% של 1.5-2.1) ותמותה מכל-סיבה (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 1.7, רווח בר-סמך 95% של 1.4-2.1) נותר מוגבר משמעותית.

למרות הירידה הכללית בשיעורי ניסיונות אובדניים ותמותה עקב אובדנות ובכלל לאורך הזמן בקרב טרנסג’נדרים ואלו שאינם טרנסג’נדרים שהתגוררו בדנמרק, יחס שיעורי ההיארעות המתוקן נותר מוגבר משמעותית לאורך תקופת המחקר, עדות לסיכון המוגבר לאובדנות לאורך זמן בקרב טרנסג’נדרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לניסיונות אובדניים ותמותה עקב אובדנות בקרב טרנסג’נדרים בהשוואה לאלו שאינם טרנסג’נדרים.

JAMA, June 27, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה