Depression

להתאבדויות מטופלים השפעה משמעותית על הרופאים המטפלים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Psychiatric Association עולה כי להתאבדות מטופלים השפעה שלילית ארוכת-טווח על רופאי המשפחה והפסיכיאטרים שטיפלו בהם, כאשר למעלה ממחצית מהרופאים שטיפלו במטופלים שהלכו לעולמם בעקבות מעשה אובדני ערכו שינוי בהרגלי העבודה שלהם.

החוקרים מאוהיו השלימו סקירה שיטתית לזיהוי מחקרים אודות מטופלים שהלכו לעולמם עקב מעשה אובדני וההשפעה של צעד זה על הרופאים המטפלים בהם. בסופו של דבר, הסקירה כללה 41 מחקרים מ-16 מדינות, אשר פורסמו בין 1987-2022.

מהנתונים עולה כי 86.6% מרופאי המשפחה ו-73.1% מהפסיכיאטרים דיווחו על מטופלים שהתאבדו. מעבר לכך, תועדה שכיחות גבוהה של טיפול במטופלים אובדניים בקרב מרפאים בעיסוק (63.6%), אחיות בכל ההתמחויות (55.3%), פסיכולוגים (35.9%U ויועצים, מטפלים ועובדים סוציאליים (21%).

מהנתונים מ-32 מחקרים עולה כי 50.9-100% מהמטפלים ערכו שינוי בעבודה שלהם לאחר התאבדות מטופל, דוגמת עליה בנטייה לאשפז מטופלים לבית החולים, נקיטת משנה זהירות והגברת ההמלצה לייעוצים. שינויים במרפאה הקלינית היו נפוצים יותר בקרב נשים, אלו שהיו פחות מנוסים, רופאים שחשו כי לא זוכים לתמיכה, אלו שחשו קרובים למטופלים אלו שחשו מצוקה גדולה יותר לאחר מעשה אובדני של אחד המטופלים.

מהנתונים עולה כי 20% מהמטפלים מדווחים על מצוקה רגשית במשך למעלה מחודש לאחר מעשה אובדני של מטופל, כאשר למצוקה זו השפעה על אופן העובדה שלהם. עד 23% מהמטפלים מדווחים על הסתייגות מעבודה עם חולים אובדניים ועד 34.2% מהמטפלים בבריאות הנפש שקלו החלפת קריירה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למעשה אובדנות של מטופלים השפעה שלילית ארוכת-טווח על הרופאים המטפלים בהם, כאשר חלק גדול מהם בוחרים להחליף מקצוע.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה