Depression

טיפול ב-Zuranolone יעיל להקלה על דיכאון מג’ורי (Am J Psychiatr)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The American Journal of Psychiatry עולה כי טיפול ב- Zuranolone נסבל היטב ולווה בשיפור משמעותי בתסמיני דיכאון מג’ורי בתוך שבועיים של טיפול.

החוקרים השלימו מחקר כפל-סמיות וחילקו באקראי חולים בגילאי 18-64 שנים עם הפרעת דיכאון מג’ורית חמורה לקבלת Zuranolone במינון 50 מ”ג (266 חולים) או פלסבו (268 חולים). המשתתפים נטלו את הטיפול כל יום בעצמם, למשך 14 ימים.

התוצא העיקרי היה ההבדל במדדי HDRS (או Hamilton Depression Rating Scale) מתחילת המחקר ועד יום 15.

לאחר 3 ימים, תועד שיפור גדול יותר משמעותית בתסמיני דיכאון בזרוע הטיפול ב- Zuranolone בהשוואה לקבוצת הפלסבו (שינוי בממוצע ריבועים פחותים מ-9.8- ל-6.8-, בהתאמה). לאחר 15 ימים, בזרוע הטיפול ב- Zuranolone תועד שיפור גדול יותר לעומת קבוצת הפלסבו (שינוי ממוצע ריבועים פחותים מתחילת המחקר של 14.1- לעומת 12.3-, בהתאמה).

החוקרים מדווחים על שיפור מובהק סטטיסטי בתסמיני דיכאון בזרוע הטיפול ב- Zuranolone שנותר לאורך תקופת הטיפול והמעקב לאחר 42 ימים.

מהנתונים עולה כי 9 חולים בזרוע הטיפול ב- Zuranolone ו-4 חולים בזרוע הפלסבו הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי. עם זאת, תועדו רק שני אירועים חריגים חמורים בכל קבוצה, ממצאים אלו דומים לנתונים שתוארו במחקרים קודמים שבחנו מינונים נמוכים יותר של Zuranolone.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Zuranolone משפר תסמיני דיכאון בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי, בהשוואה לפלסבו. מעבר ליעילותו, הטיפול נסבל היטב ולא תועדו סוגיות בטיחות חדשות.

Am J Psychiatr, May 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה